söndag 1 april 2007

Veckans humorinslag

På SUS TILLS JAG DÖR publiceras idel seriösa artiklar men en gång i veckan tillåter vi oss att slappna av och bara ha lite kul. Veckans humorinslag bjuder på humor av det lite mer subtila slaget. Det vi ser är en scen ur den fantastiska serien The Wire som nog främst är tänkt som en spännade dramaserie om spaningsarbete i Baltimore men som ibland är grymt rolig också. Det finns en möjlighet att man kanske bara kan uppskatta det här klippet om man redan är frälst på serien, men jag är beredd att ta den risken. Hursomhelst, det handlar om en scen där McNulty och Bunk gör en brottsplatsundersökning. Håll reda på hur många betydelser som ordet "fuck" har i den här scenen:

2 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Älskar The Wire. Lätt topp 3 på bästa serierna någonsin-listan. Har precis (ikväll faktiskt) sett de tre första avsnitten av säsong 4... och hittills är det fem rykande plus rakt av!

Daniel sa...

Måste börja kolla. Precis som du misstänkte Axel så gjorde det här klippet mig bara än mer övertygad. Helt i min smak.

Dessutom har jag inget tv-serie-projekt nu när man ledsnat på Lost (GET OFF THE DAMN ISLAND) och Prison Break ("just one more stop"), sett hela Arrested Development, kommit ifatt Scrubs (nya avsnitt endast en gång i veckan) och Entourage (äntligen nytt avsnitt på söndag!).

The Riches är annars helt ok. Fast jag har inte fastnat än...