söndag 10 maj 2009

Vedertaget med Trojka

SUS var, liksom med så mycket annat, först med en Trojka på två man. Denna unika konstellation har efter detta blivit vedertaget, i alla fall i idrottsvärlden. Senaste exemplet på detta kan läsas i nedan text tagen från AIK:s Svenska Fans-sida.

"På presskonferensen efter matchen säger Häckens tränare att de var förberedda på Obolos skarvningar och CH Jagnes djupledslöpningar. Med facit på hand visade det sig att det ändå inte var nog för att sätta stopp för trojkan men frågan är vad resultatet blivit mot en bättre backlinje?"

#12

8 kommentarer:

Davas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Davas sa...

Det som förbryllar något är vem den tredje kraften i SUS gamla trojka egentligen kan ha varit, och vad som hände med denna doldis. För trojka lär ju komma från ryskan, och vara en gammal beteckning på ett hästspann, med tre hästar i bredd framför någon sorts vagn eller släde.

Att SUS sedermera kom att styras av endast två personer, och att begreppet därav kommit att likställas med en dynamisk duo, är ju bara ett tecken på hur mycket av en maktfaktor klubben ändå är. Mäktiga SUS.

daniel sa...

Rune!

Davas sa...

Just jäklar! För övrigt satte jag just på en tvättmaskin för ge tröjorna en andra tvagning. Tyckte att nian fortfarande luktade svett efter första vändan. Undrar om det är för att jag kör Grumme Tvättsåpa Kulör just nu, och inte den äppelblomsdoftande Grumme Tvätt och Skölj.

Axel sa...

Hehe, jo jag tar på mig det där. Jag svettades en hel del.

Björn sa...

varför inte slänga i en skvätt Pearl Dream i maskinen.

Davas sa...

Tanken har slagit mig. Om du menar Spring Rain.

Björn sa...

vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det där igår. Så klart jag menar Spring Rain.