tisdag 12 maj 2009

Plötslig respekt för Storkyrkopojkarna!

Det har hänt igen.

Läsare av sustillsjagdör minns incidenten för något år sedan när en spelare i Rara Avis / säljare på Tradedoubler identifierade JS på arbetsplatsen, vilket föranledde en oönskad konfrontation mellan jobb-johan och sus-johan.

Idag arrangerades en pressträff på nya arbetsplatsen (trots att temat var "Vardagslyx", fanns inte "sena tisdagsmatcher på Hagens grus i division 7" med på agendan - sjukt) där årets kock 2008 fanns med för att presentera ett antal nya recept. Det drar ihop sig, journalister på plats, var är kocken? In i lokalen stegar då plötsligt, inte bara årets kock 2008, utan även den där stora mittfältaren i Storkyrkopojkarna.

Presentationen:
- Hej, Tom (han)
- Hej, Johan (jag)
- Fotboll? SUS! (han)
- Ja (förbluffad)
- Storkyrkopojkarna! (han)

Masken faller igen. Fem minuter om den senaste matchen följer (från "ja, det var ju lite pinsamt" till "men fan vad skönt/kul det är").


















Namn: Tom Sjöstedt
Född: 5 september 1975
Bosatt: Stockholm
Familj: Fru och dotter
Uppväxt i/anknytning till: Östergötland

Tidigare arbetsplatser: Hotell Borgholm , Högsbo Brukshotell , Fågelbro Värdshus.
Meriter vid tidigare Årets Kock eller andra matlagningstävlingar: Trea 2002, tvåa 2007, Guldmedalj med kocklandslaget på VM i Luxemburg 2006.
Fritidsintressen: Familjen och fotboll.
Drömgäst att få laga mat till: Min dotter.
Favorit i mejeridisken: Matlagningsyoghurt.
Styrka som kock: Jag är kvick i tanken.
Så hämtar jag inspiration till min matlagning: Kollegor.
Tre kryddor jag inte kan vara utan: Citron, vitlök och salt.
Smartaste köksredskapet: Vass kniv.
Kockförebilder: Karin Fransson.
Bästa respektive värsta matupplevelse någonsin: Bäst: Fläsklägg på Östgötakällaren Värst: Fårhjärna i Barcelona.
Övrigt om mig själv som jag vill tillägga:
Tung mittfältare.

9 kommentarer:

Stefan sa...

Ja, han är faktiskt väldigt tung att springa in i.

Axel sa...

Jag hyser stor respekt för Storkyrkopojkarna som förening eftersom det är min moderklubb och respekten höjdes ytterligare i och med detta. Han är bra den där Tom. Blir spännande att se hur matchen Oranje-SP slutar nu i helgen. Jag tror på SP i den matchen faktiskt. Jag tror de har tyngden och rutinen att ta ner Oranje på jorden igen och sätta P för deras senaste period av medvind.

max sa...

SP är p åsitt sätt fantastiska. Jag saknade dock Göran senast men det ar kul att se Matte Ohlsson på bänken.

SP är ett fint gäng!

Davas sa...

Tom må vara en tung mittfältare som det gör ont att springa in i. Men jag måste medge att jag ofta, då jag försökt mig på att ligga honom i hasorna i något slags försök till punktmarkering, insett att han också är jäkligt rörlig. Framförallt är det svårt att hänga med när han sätter fart för att möta något inakast eller ett uppspel från backlinjen. Bara för att fortsätta den här plötsliga kärleksförklaringen till SPF.

Björn sa...

gillar dessa möten mellan fotbolls-JS och jobb-JS.

max sa...

Så länge som vi vinner så kan vi vara ödmjuka mot motståndarna men innan match så är de världens brögäng.

SirMoose sa...

Då blir det fläsklägg på Östgötakällaren i helgen.

Elgen sa...

Sanna och jag bodde på hotell Borgholm för ett år sedan.
Bästa middagen jag ätit.
Om det ger respekt åt Storkyrkopojkarnas mittfältare, vet jag inte, men som kock måste han hålla allsvensk klass.

Daniel sa...

Undrar hur hans "4 små rätter" är?