måndag 4 maj 2009

Komplettering av spelarnummer

En lång historia kort: ledband av, rehab, drömmål i A mot B, bronkit, hockeyslutspel med överjävlig arbetsbelastning, sämsta formen i mannaminne, DAGENS DATUM, börjat jogga, sommar=comeback.

Därför är jag tacksam att #17 behölls opaxat så att den kompletta listan nu ser ut enligt nedan.

SUS spelare har följande siffror på ryggen idag:

1 - Håkan
2 - Dan
3 - Jan
4 - DD
5 - RZL
6 - Chrille
7 - Danne
9 - Axel
10 - Jojje
11 - Max
12 - Lyckstedt
13 - Ettan
14 - Björn
15 - Davas
16 - Johan
17 - Sauter
18 - Emil

PS. Ni trodde väl inte att ni skulle slippa dåliga ordvitsar och meningslösa kantrusher bara för att jag inte varit på Hagen på ett tag...

Mvh

#17 Sauter

10 kommentarer:

Anonym sa...

härliga sauter!

JS

Daniel sa...

SUS ÄLSKAR COMEBACKS!

Undrar dock vad Linus, #12 i över 10 år, säger om denna lista. Eller Davas för den delen som ju alltid värnar om Stefans, the original #13, bästa. Att ge Håkan något annat nummer än 8 känns lite som ett hån mot manifestationen att den tröjan nu väntat i princip oanvänd på hans comeback i 2 år.

Men ok, det är upplagt för kommentarer och det gillar vi ju också.

I Fyrklövern utgår vi från en lista med samtliga spelare i truppen där vissa bara har ett nummer, andra flera tänkbara. It's complicated...

Jonte sa...

Ja, och jag skulle vara glad över att få vara med överhuvudtaget....

Axel sa...

Snygg comeback Sauter! Härligt att du passar på att röra upp känslorna kring SUSs numrering. Det mesta i din lista stämmer bra, om inte annat avspeglar den vilka SUSare som är mest aktiva med att försvara sin siffra. Faktum är att nr 17 legat oanvänd i din frånvaro så där har du ett gyllene läge.

måljonas sa...

Snacka om bred trupp. Två målvakter på läktaren!

Sporttyckaren sa...

Well, läste slarvigt (vilken synd!) på STJD (http://susfotboll.blogspot.com/2009/04/sus-vem-ar-vem.html) och trodde det var "säsongens nummer" men det är ju härligt om ett inlägg rör upp lite grand =)

Anonym sa...

Saxat från kommentar på föregående inlägg

"SirMoose:

Jag hade precis tänkt anmäla mig till matchen mot Muza, och så ser man Sauters inlägg. Mattan drogs bort under mina fötterna, jag fick en hink vatten över huvudet, en kalldusch. #12 Jonas Lyckstedt. Jag har haft #12 längre än någon i laget spelat i SUS men vad är det värt?!?! Ett par dåliga säsonger så är man glömd. Raul var inte lysande för ett par säsonger sedan men titta på honom nu.

Sauter, jag ser verkligen fram emot din comeback. Kul för dig, verkligen.

Jonte, Stefan, Trollkarlen, K-P, Mange med flera. Är ni sugna kanske vi kan få ett b-lag eller liknande."

Axel sa...

Va lugn Linus, du har #12 när du är med!

/Fyrklövern (genom Axel)

SirMoose sa...

Jag tror att jag kanske vill ha #17...

Sporttyckaren sa...

Det var som...12, Linus!