lördag 9 maj 2009

Seger tre ett efter konstig match



11 kommentarer:

Ettan sa...

Som jag minns det:

Första halvlek:
1-0, Danne assisterad av Axel(?)
2-0, Trollkarl, pass från Johan(?)
3-0, Ettan, Davas stod för framspelet.

Andra halvlek ska vi väl glömma?

Jonte gjorde en brutal insats i kassen idag. SUS bäste målis genom tiderna och Muzas förmåga att skjuta över eller i virket räddade oss idag. Som sagt, konstig match.

Axel sa...

Märklig match, jag var sur från början och inte blev det bättre. Domarn var katastrof och Muza, fan va många dom va, jag var tvungen att räkna dom hela tiden, det kändes som dom var minst en eller två spelare mer än oss på plan, iallafall när dom anföll. Helt omöjliga att markera var dom också. Tur att dom skippade defensiven helt nästan. Jonte var vår matchhjälte. Det var ju aldrig nån fara med segern och det var ju bra men man var rätt frustrerad av att dom anföll och anföll hela tiden och så spelade dom småfult hela tiden. Min stortå stämplades sönder.

Björn sa...

väldigt tung match idag måste jag säga... kände mig också på dåligt humör stor del av matchen... dessutom kommer jag gräma mig minst en vecka på mitt missade läge på Stefans underbara pass samt på domaren som blåste offside på Davas lika underbara pass i första halvlek...

Muza var riktigt vassa och som sagt omöjliga att få grepp på.

Till sist - Jonte - vilken match!!!

maljonas sa...

Grattis SUS! Grattis Ettan!

Axel sa...

Såhär med lite distans måste man ändå lyfta fram att vi gjorde tre riktigt snygga mål. Situationer vi skapar helt på egen hand och avslutar distinkt och otagbart. Hög klass på alla tre helt enkelt. Vi är helt enkelt livsfarliga för motståndarna i årets serie!

Davas sa...

Man bör dessutom komma ihåg att vi hade bud på många fler baljor, och att det stundtals kändes som om vi hade åtminstone 4-0 i ryggen. Jag tänker på Björns mål som vinkades av för offside och hans friläge, Tobbes lobb i ribban, Ettans friläge, och så vidare. Om Muza någonsin tilläts ta över lite i slutet av andra halvlek var det nog för att vi för länge sedan snört upp skorna och gått och vilat på bänken.

Axel sa...

Det är sant.

Jonte sa...

Jag blir alldeles röd i ansiktet av allt beröm... men jag måste, hur klyschigt det än må vara, ge cred till hela backlinjen. Minns i synnerhet matchens sista moment då jag kastar mig djupt till höger och får handen på bollen. En riktigt bra räddning, men det hade ändå blivit mål om inte Max hade störtat i bästa Popovic-klass och fått undan bollen. Betänk då att ett mål i det läget egentligen inte hade spelat ett dugg roll för slutresultatet.

Prägeln på andra halvlek påverkades ju av att vi fick göra omkastningar i laget. Davas fick gå ner för första gången på länge, det märktes inte ett dugg. Han intog chefsrollen omedelbart. Nico var omutlig, Janne och Axel (för visst var du väl nere på ytterbacken en del?) likaså, uppbackade av mittfältet som tog sitt defensiva ansvar utan att blinka.

På tal om "utan att blinka" var det exakt vad Stefan inte gjorde när han, med båda fötterna i luften, sparkades ner i eget straffområde. Klar Stefan Schwarz-klass på det...

Nä, jag tycker faktiskt att vi gjorde en bra match!

max sa...

Jag kände mig stundtals om en rundningskon ute på kanten.. den absolut svåraste matchen jag haft på ytterbacken. Inklusive min självmålsmatch och mina tio minuter mot Husby förra året.

Daniel sa...

Fattade aldrig varför du tyckte det Max. Ett tag var det ju du som stoppade Muza ensam gång på gång.Dssutom rensade du föredömligt. Resten av backlinjen och Jonte, vilka parader!!!, storspelade också.

Axel sa...

Ja, stor eloge till backlinjen som lite väl ensamma fick brottas med dom vilt anfallande Muzaspelarna. Tråkigt bara med de skadorna på Jojje och DD. Man får kanske hoppas på Eric i nästkommande matcher?