måndag 2 mars 2009

Svar på tal - Oranjes kommentar publiceras på SUS TILLS JAG DÖR



Vi gillar när våra motståndare kommenterar inlägg på STJD. I det här fallet upptäcktes kommentareren så pass sent att många SUS riskerar att ha missat den. Därför publiceras den nedan i sin helhet - så att alla nyfikna kan läsa mer om hur Oranje ser på den kommande säsongen. Hela resonemanget med Claes Bohman är förresten märkligt och hyperinternt på så många nivåer att vi inte ens orkar gå in på det... annat än att konstatera att det uppenbarligen finns två personer med samma namn, och att ingen av dem har med SUS att göra (däremot STJD, om ni förstår vad vi menar).

/STJD

--

Adam (Oranje) sa...
Kul med lite bevakning, det är man inte bortskämd med sen tidigare.


Vi var imponerade av SuS första match, men såg inte så mycket mer än det. Vi ryckte ju upp oss betänkligt efter den bedrövliga matchen som ni tyvärr lyckades filma, men vi hade inte slipat straffarna i slutspelet.Förra året gjorde vi inte många rätt, och därför har vi använt tillfällen som SVASS för att hitta nya spelare att bredda och spetsa truppen med. Hur det går? det märker vi i premiären!

Jag vet inte om det där med Claes Bohman är ett skämt (han har spelat i Oranje och stått ett par matcher), men det där är iaf inte han :)

Vi gjorde vår bästa placering i sjuan någonsin förra året, så vi siktar därifrån. Underskattning är vårt främsta vapen. Det andra orange laget var En Bro Förmyckers, och våra två lag har viss gemensam historia med spelare som rört sig mellan lagen. Orange är praktiskt när man saknar bortaställ. Jag menade inte att skriva en roman, det får jag göra på nya oranje.se när den nu kommer upp...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gulligaste i hela historien var att jag fick ett mejl dagen efter från Kronis som förvarnade om KFK:s orange tröjor (eftersom vi saknar bortaställ).

Axel sa...

Mer sånt här. Love it!

Johan seidefors sa...

Adam - du kan få bli extern gästskribent som rapporterar om Oranjes försäsong här på STJD. Hör av dig med texter om du är intresserad.

Anonym sa...

Tack, men jag tror att jag fortsätter göda fåfänga förhoppningar om att vi får upp vår egna bloggliknande sajt snart. Vi kanske inte kommer upp i ett snitt på över 50 inlägg i månaden som STJD, men några i veckan ska det nog bli.