torsdag 19 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009, MAX ANSBRO


STJD kommentar från läktaren: Max. En av de spelare i SUS som kan irritera motståndarna på ett sätt som är direkt hälsovådligt. Som medspelare älskar man det!  

Därför spelar jag i SUS:

För att det är fotboll när den är som bäst. Spelet, tradtionen, laget, helheten, känslan för "spelet" utanför planen är kanske den viktigaste anledningen.

Målsättning 2009

  • Personlig målsättning, säsongen 09: Att fortsätta vara arg om/när vi förlorar. Utan passion så är jag ingenting.
  • I år ska jag göra mål, minst: 1 
  • Antal assist: 2
  • Antal gula/röda kort: Hur många matcher är det? 0,5/match  

En titt i kristalkulan

  • Årets genombrott: Lill-Emil, killen har ju framtiden framför sig.
  • Årets glädjespridare: STJD, ett ljus i mörkret under vinterhalvåret och under säsong platsen att vara på. 
  • Årets skyttekung: Ettan, hans snabbhet kan ibland vara en nackdel då domarna tror att han är offside men han kommer ösa in mål i år.
  • Årets assistkung: Daniel Garmén, alltid med när det blir farligt.
  • Årets buse: Lagkapten Seidefors, han har det där lilla extra. Jag är nog tillsammans med Nick-Chrille utmanarna om denna titel. 
  • Gör Håkan comeback: Jag håller tummarna för det.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:

  • Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma och då helst italienska viner.
  • Pizza, Kebab eller Hamburgare: Kebab alt Kebabpizza
  • Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso dopio
  • Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Är dålig på frukost hemma så valet blir Ingen frukost. 

Diverse

  • Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Promenad från St:Eriksplan, över bron och upp för Fleminggatan och känslan att närma sig får pulsen att stiga och mig att öka steglängden för att snabbare komma fram.
  • Min relation till Tanto: Min första hemmaplan och där jag genom åren förlorat mer matcher än på någon annan plan. Min moderklubb SP förlorade i princip alla matcher och de gick nästan allihop på den lilla grusplanen som låg upphöjd jämte med elvamannaplanen. Nu har de vänt på planen och därmed även på trenden. 3 poäng på hagen är därmed rent logiskt.
  • Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut. Jag hade 10 pers med mig till publikmatchen 2007, om alla har det så får vi ihop en publik på uppemot 200 personer. Mera merch till folket!
  • Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, när andan faller på.  

Ordet är fritt (speak your mind): 

Så fort jag börjar skriva här så blir det bara en ren hyllningstext till hur fantastiskt kul och roligt det är att vara en del av SUS. Jag hyllar urskiljningslöst och helt onyanserat gång på gång och raderar sedan för att det blir så prentantiöst. Men när jag sedan börjar om och tror att jag hittat något bra som håller lite högre kvalitet så tar det inte lång tid innan jag faller in direkt i hyllningarna igen. Så mitt fria ord får nog handla om att jag villkorslöst älskar och hyllar mig själv och alla er andra som är del av underbara SUS.

6 kommentarer:

Axel sa...

Max är en riktig SUS-klassiker!

Jonte sa...

Vi har kommit över bron, för att se på vår kanon: Max, Max, Max!

max sa...

Har känt mig seg när jag spelat. Fötterna och steget har varit långsamt har det känts som och nu vet jag varför. Ja är långsam och seg.

Löpträningen börjar imorgon. Scheiße.

Daniel sa...

Tyckte tvärtom du gjorde en riktigt stark träning senast Max. Löpträning på det och du kommer bli livsfarlig!

SUS utan Max är som ägg utan bacon...

max sa...

Tog en hof istället för att gå ut och kuta.. det är ju ändå fredag.

max sa...

Jag var stenladdad senast nu när utesäsongen närmar sig. Löpträning blir receptet mot mina sega fötter.