tisdag 24 mars 2009

Guldkandidat #1 - Pär

Inför avslutningen av SUS Winter Season League Challenge 08/09 passar STJD på att ta tempen på de två guldkandidaterna. Pär, eller Ettan som vi kallar honom, är först ut.

Hur känns det?
Jag är stolt över att vara en av två som gör upp om titeln och jag är laddad inför fredag.
Är du förvånad över din framgång?
Både ja och nej. Jag vet vad jag kan prestera och jag har slitit hårt på varje träning och haft viljan att vinna. Detta i kombination med enbart en missad träning. Samtidigt finns det många bra lirare i laget och jag trodde faktiskt att vi skulle vara fler än två i topp vid slutet av säsongen.
Hur har innesäsongen som helhet varit tycker du?
Otroligt rolig. Det är kul att se alla vinnarskallar i laget och den ödmjukhet vinnande lag uppvisar efter varje träning. Jag själv surar otroligt efter en finalförlust och ännu mer efter en missad final. Det ger tändvätska till nästa träning.

Någon minnesvärd seger/minnesvärt mål under innesäsongen?
Det ska nog vara den där träningen i Thorild där mitt lag krossade hela vägen och tillslut vann finalen med 5-0. Jag och Eric lirade med Vallentunamaffian. Den segern får mig fortfarande att le.
Vilken är din favorithall?
Sprallenhallen utan tvekan. Ytorna ger ett kul och fartfyllt spel samtidigtsom det är rent och fräscht. Annars gillar jag alla de stora hallarna som Brännkyrka, Västertorp och Enskede.
Är du bättre inne än ute? eller tvärtom?
Jag har nog olika kvaliteter inne och ute. Ute lever jag mycket på min snabbhet, inne på att jag kan hitta målet även i trängda lägen.
Är det någon annan SUS-spelare som du helst velat ha i ditt lag för att ha bättre chans att vinna?
Danne Lepp. Han har bara växt och växt under våren och varit ruggigt bra varenda träning. Vi har knappt lirat ihop under vintern vilket är lite trist.

2 kommentarer:

Ettan sa...

Oj, en bild från mitt Kinabesök! En av anledningarna till att jag missade fjolårets vinst i serien.

Axel sa...

Satan vad spännande där här blir. Man har redan lite pulsstegring när man tänker på det och det är bara onsdag.