lördag 7 mars 2009

Vinterträning


Som ett steg i SUS vinterträning var det min tur att under senaste träningen intensivstuderas. Förutom den vanliga kartläggningen av rörelseschema, puls, antal start-stopp samt prestation i form av mål och assist fick jag bära en stegmätare. Då den vanliga statistiken är hemligstämplad, ty ve tanken att Westis skulle få fatt i detta, men att samtidigt många vill veta mer om oss SUS:are lägger vi här ut lite info om stegmätarprojektet.
Som ni ser tog jag 4379 steg under matchsekvenser. Mitt lag spelade elva matcher, varav två var fyra minuter, vilket ger en sammanlagd speltid på 53 minuter. Vi var tre anfallare i laget och utan att ge för mycket info om den verkliga statistiken leker vi att jag spelade exakt två tredjedelar av tiden, 35minuter och 20 sekunder. Då får man fram att jag tog ungefär två steg per sekund under min aktiva tid på planen.
"OK" var fystränare 90-kilo Bohlins kommentar från labbet på Bosön och om jag bara kompletterar med bålträning kan det bli bra.




2 kommentarer:

Daniel sa...

Stats - I LUV IT!

Anonym sa...

Två steg per sekund är ok om man betänker att Linus springer väldigt likt Usain Bolt, långa graciösa steg - det går fort!
/Fysavd.