fredag 13 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: Pär "Ettan" Ringström



STJD kommentar från läktaren: Alltså, jag vet inte vem som sköt det här klippet... men det är verkligen inte representativt. Herregud, vi har alla sett det nu i vinter: steget, skottet och viljan. Stackars division 7.

Därför spelar jag i SUS:
För att det är så skönt att slippa en styrelse som letar fel i matchprotokollen i ett desperat försök att vinna en redan förlorad match. För alla sköna lirare i laget. För att det är idrott för nöjes skull. För att det är SUS. SUS till jag dör!

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Vinna skytteligan efter ett pinsamt målsumpande 2008
I år ska jag göra mål, minst: Ja, minst 15
Antal assist: 10
Antal gula/röda kort: 2/0

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: David Sauter i typ 10 minuter, efter det Eric
Årets glädjespridare: Janne
Årets skyttekung: Jag
Årets assistkung: Emil
Årets buse: Davas
Gör Håkan comeback: Självklart

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Öl på Söder
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hamburgare
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostbuffén

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Oftast bilen
Min relation till Tanto: Backträning på vinterunderlag när jag lirade i Älvsjö AIK. Några sköna vinster har det också blivit på grusplanen.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Låter som en rolig grej. Min tjej och hennes kompis var två av få på 2008 års Publikmatch. De gick i halvtid så vi har en del kvar att bevisa där.
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Kan jag bidra en eller två gånger per år så visst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har kvalserien och innebandyslutspelet kört igång, var med och tippa på www.swebet.se

Axel sa...

Ettan blir livsfarlig i år!

Daniel sa...

Är Ettan sponsrad av swebet.se?

Johan seidefors sa...

Ja - de kontaktade redaktionen på sustillsjagdor@gmail.com och bad specifikt om #1. Vinner Ettan skytteligan får SUS 1 000 000 dollars!