lördag 21 mars 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: AXEL HAGLUND




Därför spelar jag i SUS: ...

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Kvalitet i varje moment. Som coach vill jag få spelarna att lyfta och få dom att tro att dom gjorde det av egen styrka. På plan vill jag bli mer kreativ, utnyttja ytor och utveckla passningsspelet. Jag tror att SUS som lag kommer göra en mycket stark säsong.
I år ska jag göra mål, minst: 5st
Antal assist: minst 5st
Antal gula/röda kort: 0

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Eric
Årets glädjespridare: Janne
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan
Gör Håkan comeback: Jag slutar aldrig att hoppas.

Uppladdningsinfo – egna val
24 timmar innan match: Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Whiskey hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Jag är förtjust i hamburgare från MAX
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Ingen frukost

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Min första hemmaplan. Spelade där med SPs p-76 lag. Det tog två år innan vi gjorde vårt första mål, och tre år innan vi vann en match. Jag var mestadels målvakt dom åren. Det har nog format mig som spelare endel.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, det är det bästa som finns.

Ordet är fritt (speak your mind): SUS är så jäkla grymt asså! Man har kul hela tiden på träningar, matcher och andra SUS-event. Jag tycker stämningen i truppen är rolig, lite loj men ändå överlägsen. Det är tacksamt att coacha ett lag där spelarna har så mycket "boll" i sig.

3 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Årets SUSare!

Axel sa...

Tog precis "Är du en SUS:are?"-testet på fb och fick Hard Core! Känner mig väldigt stolt!

Björn sa...

gillar din kommentar om stämningen i laget Axel, just den ibland lite loja stämningen är alldeles underbar. Tänk tillbaks på den lysande bilden från uppvärmningen i SVASS.