torsdag 15 februari 2007

Skaderapport från nr. 8

Håkan hörde av sig till SUS TILLS JAG DÖR med följande dramatiska rapport rörande skadeläget. Hela SUS håller tummarna för att en större operation ska kunna undvikas. Vi behöver dig på Stadshagen om någon månad...

--

Har idag genomgått artroskopi på S:t Görans ortopedmottagning av Dr. Tom von Oereich. Inre menisk, som tidigare befarats skadad, visade sig vara intakt. Viss brosk på knäskålen, men härstammar troligen från tidigare skada. Istället visade det sig att problemet var en partiell fraktur på det övre korsbandsfästet. (I klartext innebär det att senan är halvpaj). Återbesök om två-tre månader till Dr. Forsblad som är expert på korsband (och opererade samma korsband när det var helt av förra gången, 1996) för att avgöra om ny operation nödvändig eller ej. Fram till dess cykling, styrketräning och när svullnaden går ned löpträning.

I klartext innebär det att jag antingen är jäkligt vältränad till säsongstart eftersom jag legat i så hårt med styrke- och löpträning, och dessutom mer spelsugen än nån annan. Alternativt blir det stor operation och en hel säsong förstörd (fast den tanken trycker jag bort så långt det bara går för att inte deppa ihop totalt).

Danne?

3 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt att höra av dig Håkan. Du kan vara säker på att hela SUS kommer hålla tummarna för att du dyker upp as a lean mean scoring machine lagom till säsong.

Jag har medvetet legat lite lågt för jag har fortfarande inte fått diagnos på den MR jag gjorde i måndags.

Det känns dock hyfsat lovande. I måndags kunde jag inte gå utan hasade fram. Inte kul när tanter med rullator formligen sprintar förbi en. Idag haltar jag bara lite lätt. Sidorörelser och trappor är dock fortfarande ingen höjdare.

Återkommer när läkaren sagt sitt...

Johan seidefors sa...

NUMMER 7 OCH 8 PÅ SIDLINJEN, VEM HAR 6 OCH 9? OM DET VORE JAG SKULLE JAG LIGGA LÅGT.

Daniel sa...

Russell och Dr Haglund ligger i riskzonen...