lördag 24 februari 2007

Den oförskönade sanningen

SJTD fortsätter sin serie offentliggöranden av SUS-spelarnas licenshistorik. Direkt ur FOtbollens Gemensamma Informations System:

* Christian Björklund (A.K.A. Nick-Chrille) licensierades för SUS IF 2004-04-01. Innan dess var han 1999-2004 licensierad till Brottby Sportklubb. 1998-1999 hade han en sejour i Markim - Orkesta IF. 1996-1998 var han property of Vallentuna Bollklubb. 1992-1995 spelade han för Norr O Sörgårdens AIF.
* Daniel Garméns licenshistorik blir man inte klok på. Han står som licensierad till Reymersholms Idrottsklubb åren 1990-1999. I SUS IFs licenskatalog dyker han upp först 2001-04-01. Allt talar för att Daniel spelade fellicensierad i några år. Se där - SJDTs första riktiga scoop!
* David Sauter licensierades för SUS IF 2001-04-01. Dessförinnan hörde han till IK Makkabi 1996-2001.
* David Domeij licensierades för SUS IF 1992-04-01.
* David Sköld licensierades för SUS IF 1999-04-01.

Nämnas bör att man i FOGIS inte kan se längre bak än till 1985 och att ungdomslicenserna inte syns. 5 nya imorrn.

5 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Sauter - spelade du med Ulric Cahn i Makkabi?

Daniel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Daniel sa...

Shit, kan det bli så att jag avstängs i efterhand nu. Kanske läge att ta bort den där informationen.
Jag vet ju att jag spelat ett tag innan 30-årsfesten iaf.

Vet annars inte vilken jag föredrar av:
SJTD - SUS JAG TILLS DÖR
SJDT - SUS JAG DÖR TILLS

SirMoose sa...

SirMoose

Danne ska enligt utsago kommit redan -96 på hösten. Han delade vinsten i skytteligan på imponerande 5 mål tillsammans med mig och Röde-Roger.

max sa...

Som jag minns det så skulle Danne och jag göra debut samtidigt men bara Danne fick spela för att han hade varit på g. länge.

Sen åkte vi till Råsunda och vann en korpmatch med typ 8-1 (Danne Bergman gjorde självmål).

Efter den matchen så spelade även jag i SUS.

Året efter vann jag och Röde Roger skytteligan på sex mål vardera.

Så minns jag det..