torsdag 1 februari 2007

DAGENS SPELARE: DANIEL GARMÉN

When I move you move (just like that?)
When I move you move (just like that?)
When I move you move (just like that?)
Hell yeah! Hey DJ bring that back!
(When I move you move) just like that?
(When I move you move) just like that?
(When I move you move) just like that?
(Hell yeah, Hey DJ bring that back!)

När Danne dribblar av sin back för 17’de gången en solig eftermiddag i juni så känns det precis som en Ludacris-refräng. Det svänger, gungar och gurglar, allt i overkligt högt men fullständigt kontrollerat tempo. Njutbart och livsfarligt som Hennessey och Red Bull – om ni förstår vad jag menar?

Daniel är en av mina favoritspelare i SUS, av samma anledning jag alltid älskat Cruyff. Allting tycks hänga på humöret och håret. Är bägge i form så klaffar allt, annars kan det sluta med en sur kommentar, en mordisk blick och en söndersparkad avbytarbäck.

Såklart mest känd för sin målproduktion, men andra egenskaper som måste framhållas är passningsskickligheten och rörelsemönstret. Det är lätt att spela på mitten bakom Danne, eftersom att han alltid är spelbar och dessutom vet vad han ska göra med bollen när den kommer.


Personliga fakta
Namn: Daniel Garmén
Ålder: 30 (is the new 20)
Födelsestad: Stockholm
Yrke: Systemkoordinator AssaAbloy
Familj: Sambo Ewy, dotter Molly 1,5 år, bonusbarn Alex 12
Stadsdel: Vasastan

Fotbollsrelaterat
Kom till SUS år: 96-97 (kanske?)
Värvad av: Linus
Position i laget: Anfallare
(Favorit-)Nummer på tröjan: 7
Favoritlag i Sverige förutom SUS: AIK
Favoritlag internationellt: Arsenal
Favoritspelare i världen: Zinedine Zidane
Favoritspelare i SUS: David Domeij
- motivering: Ett föredöme på och utanför planen.

Välj
Stan eller landet: Stan
Radiosporten eller TV-sporten: TV-sporten
Hemmakväll eller utekväll: Hemmakväll
Zlatan eller Henke: Zlatan
Kim eller Anders: Kim
Jonas Dahlqvist eller Lasse Granqvist: Jonas Dahlqvist

Favoriter
Favoritartist/grupp: Ludacris
Bästa film: Star Wars IV - A New Hope
Bästa TV-serie: Entourage
Bästa bok/tidning: Gentlemen av Klas Östergren/Rocky album 1-11 av Martin Kellerman
Bästa sajt:
www.wikipedia.org, www.myspace.com
Bästa blogg: SUS TILLS JAG DÖR

Jag rekommenderar: Palmyra Kebab i Årsta. Stora, nej, enorma portioner och såsbuffé. Oslagbart.
http://www.palmyrakebab.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Palmyra kebab - enorma portioner är ett understatement... helt klart Sveriges godaste kebab.

Johan seidefors sa...

jag har inte kunnat tänka på något annat sedan jag fick svaren, ni hittar mig där på lördag, garanterat.

Daniel sa...

"Det är lätt att spela på mitten bakom Danne, eftersom att han alltid är spelbar och dessutom vet vad han ska göra med bollen när den kommer."

Fan Johan, du har läst mig som en öppen bok - och jag älskar det! När jag tänker efter är det faktiskt så jag vill leva mitt liv! Texten på gravstenen är m.a.o. spikad.

Vi ses på Palmyra! Jag jobbar "i närheten" så hör av er när det är dags för en jobblunch. Jag är på!