tisdag 13 februari 2007

Fyrklövern ställs mot väggen

SUS TILL JAG DÖR fick mailledes chansen att ställa ett par frågor till en påtagligt nöjd Axel Haglund, presstalesman och ett av de fyra bladen på den nykomponerade Fyrklövern.


1. Det här var den första träningen som arrangerades av Fyrklövern, är du nöjd med er insats?

Svar: Jag är nöjd med Fyrklöverns insats. Danne hade bokat en bra hall. Bramått men lite smutsig kanske. Det känns redan som vi är sammansvetsade som grupp med en tydlig ansvarsfördelning. Vi delar en gemensam vision om hur fotboll ska spelas.

2. Enligt insatta källor med koll på klubbkassan så har du redanbetalatmedlemsavgiften, stämmer det? Och i så fall, var det menat som ett budskap till resten av laget?

Svar: Jag tror jag betalade redan 2 januari. Och svaret är Ja - det var menat som ett budskap till resten av laget. Och budskapet ska tolkas - Bit i kudden farfar för nu blir det åka av.

3. Baserat på det du sett hittills på träning…en - Vem tror du vinner skytteligan i år?

Svar: Så här tidigt på försäsongen vill man ogärna kommentera enskilda spelares insatser men jag vill sätta ett utropstecken för Janne. Hans slutforcering var mäktig att se.

4. Nya Jonas (Lyckstedt) hade på sig ett par vitglansiga skor på träningen,som i mångt och mycket påminde om de sockeplast vi alla en gång burit på dagis, vad har du att säga om det?

Svar: Ja, det är väl ganska uppenbart att Jonas Ly har något alldeles eget att tillföra SUS IF. Vi i Fyrklövern har haft ögonen på honom sedan han komtill klubben och vi ser en enorm potential i den spelaren. Dom där dojjorna lär dundra in en och annan balja innan försäsongen är över, var så säker.

5. Nya Tobias såg stark ut, men hans dialekt var ganska rolig. Var kommer han ifrån tror du?

Svar: Håller med, han såg stark ut. Jag har aldrig varit utanför tullarna såjag blandar ihop alla dialekter. Jag tror jag hörde nåt om Karlskrona (ellerom det var Karlskoga?).

-- -- -- --

SUS TILL JAG DÖR tackar för de uttömande svaren och konstaterar nöjt att laget och klubben ser ut att gå en ny vår till mötes. Härligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

känns som Fyrklövern har koll på läget - känns tryggt.

Nu känner man ju också pressen att betala medlemsavgiften, är det fortfarande 850 kr som gäller?

Anonym sa...

Ja Björn, 850 iskalla rakt in på SUS-kontot!