torsdag 15 februari 2007

Dr Domeijs utmaning

Allt fler spelare hör av sig till SUS TILLS JAG DÖR med bidrag till bloggen. Senast ut är Dr Domeij, som här utmanar lagets nya spelare (och kanske även de mer rutinerade). Så här skriver han:

--

SuS spelar trevlig fotboll vilket kanske har att göra med att vi är ett begåvat gäng.
Kan det här vara ett sätt att se om nykomlingar passar in eller avgöra vilka som får spela?

/David


DAGIS-TEST
Dagisbarnen fick följande fråga: "- I vilken riktning kör bussen på teckningen nedanför?"

Titta noga på bilden och se om du kan komma på svaret. (Du får välja mellan höger eller vänster riktning).

GE DITT SVAR I KOMMENTAREN NEDAN! LÖSNINGEN PUBLICERAS UNDER MORGONDAGEN.

5 kommentarer:

max sa...

Gissar att den kör från vänster till höger. Har tyvärr ingen logisk förklaring till detta men det är som ja hade gjort det och jag är rätt ofta som ett dagisbarn.

Anonym sa...

hmm, det är ingen buss utan ett tåg... alltså kör den åt samma håll som loket...

Daniel sa...

Om detta är vad dagisbarnen sa vet jag inte men:
Är det en buss för högertrafik så kör den till vänster. Om man nu inte går in i bussen bakifrån/ovanifrån/underifrån...

Anonym sa...

jag konsulterade en expert igår kväll och kan konstatera att Danne har det rätta svaret... dvs den kör till vänster för man ser ju inte dörren.

Axel sa...

Jag gissar också på att det kör åt vänster!