onsdag 21 februari 2007

DAGENS SPELARE: KARL-PETTER SJÖSVÄRD

K-P är en ärrad veteran som tillsammans med ett par andra spelare (Danne, Sköld och Linus tror alla att de, kanske, kom till SUS samma år) firar 10 år med SUS i år. Stort! Det måste uppmärksammas i samband med premiären på något sätt.

På planen är han en svårpasserad och följsam ytterback, med offensiva kvalitéer. Nästan alltid är en smart utgångsposition och ett intelligent spel viktigare än kondition och extrem snabbhet (vilket gäller för nästan hela laget), så är det för K-P. Med snabb speluppfattning och pigga raider längs sidlinjen är han ett besvär för anfallande forwards, och ett hot mot vilket division 7-försvar som helst. Alltid spelbar och alltid på väg, aldrig stillastående. En modern ytterback helt enkelt.




Personliga fakta
Namn: Karl-Petter Sjösvärd
Ålder: 30
Födelsestad: Stockholm
Yrke: Terminalballistisk expert
Familj: Nej
Stadsdel: Södermalm

Fotbollsrelaterat
Kom till SUS år: 1997
Värvad av: Linus
Position i laget: Back
(Favorit-)Nummer på tröjan: 2
Favoritlag i Sverige förutom SUS: AIK
Favoritlag internationellt Locomotiv Plovdiv
Favoritspelare i världen:
Favoritspelare i SUS: Håkan Folin
- motivering: för hans vassa armbågar och förmåga att komma till avslut. Håkan är en division-7-backs värsta mardröm.

Välj
Stan eller landet: Landet
Radiosporten eller TV-sporten: Radiosporten
Hemmakväll eller utekväll: Utekväll
Zlatan eller Henke: öhhh... Henke...
Kim eller Anders: Kim "jättebäääbyn"
Jonas Dahlqvist eller Lasse Granqvist: "Sladderhanden" Dahlqvist

Favoriter
Favoritartist/grupp: Rammstein
Bästa film: Sjunde inseglet
Bästa TV-serie: Rome
Bästa bok/tidning: Röde orm
Bästa sajt:
http://www.freeride.nu/
Bästa blogg: Sus-bloggen så klart

Jag rekommenderar: Andermatt i Schweiz är ett måste för alla som gillar snö.


15 kommentarer:

max sa...

Linus kom väl redan -95/96?

Jag, Danne och K-P -97.

Skölden -98 eller -99?

Johan seidefors sa...

Ja, det är deras egna uppgifter... som går att läsa under respektive "Dagens Spelare".

Anonym sa...

Skönt att höra K-P! Har iofs alltid vetat att du är en man med gott omdöme!

SirMoose sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SirMoose sa...

Det har visat sig att jag kom till SUS redan 1995. Fyrklöverns Dr Haglund har genom en form av släktforskning fått fram att jag sedan 1995 är SUS tillhörighet. Danne kom -96 och Max -97. Därefter K-P och Björne, som både debuterade i en tråkig träningsmatch mot ett lag på Lidingö.

Anonym sa...

har för mig jag kom -99, men det var kanske redan -98? En veteran i SUS är man hur som helst!

Davas sa...

Jag vill minnas att jag debuterade på ett grus ute i Sundbyberg/Spånga-trakten mot ett lag från Balkan, som hette något som nog började på D. Dra... Dri... Dari... Nej, jag minns inte.

Men det var ingen tvekan om att SUS hade sin åsikt klar. De var ett jäkla pack, de farbröder som vi mötte. Drusa, kanske laget hette — eller?

Nåväl, tror vi fick oavgjort.

max sa...

Drina.

en av killarna ville spela boxning med mig närsomhelst på Södersjukhuset.

Anonym sa...

Jag har lyckats bryta mig in i förbundets dataarkiv och kan alltså se när en spelare licensierats för klubben. Man kan även se tidigare klubbet etc. Därför vet jag t ex att Max tidigare spelade för Dunder United, Mange med Fotfolket (!?) och att Hasse var licensierad för Pröpa åren 94-98.

Johan seidefors sa...

Jag debuterade, vill jag minnas, på försäsongen mot något gult lag i någon söderförort på en inhägnad grusplan. Vi vann med typ 10-0.

max sa...

>Johan

Kantarell i typ Salem?

Vi vann med tvåsiffrigt och Dala gjorde nästan mål. Han sköt bollen bakåt så att backen sparkade in den i eget.

Anonym sa...

Den matchen kommer jag ihåg, den spelades på en av de mest ojämna planer jag nånsin sett...

Daniel sa...

Ja, matchen mot Kantarell är en klassiker. De hade ju kontaktat oss för att få en jämn match då vi året innan hamnat på liknande placeringar i 8an. De visste ju inte att vi värvat en del. Bl.a. Johan och Ettan (som väl gjorde typ 5 mål). Kommer ihåg att de såg ganska överaskade ut och nästan blev lite sura för vi var så överlägsna...

Anonym sa...

Axel - om du har tillgång till tidigare klubbar skulle det vara intressant som en egen avdelning på bloggen. Allt för oss statistikfanantiker...

Johan seidefors sa...

hahahaha - ja! Kantarellen! det var helt sjukt. vi gjorde mål hela tiden.