torsdag 16 april 2009

SUS på Vasastan


Med tanke på var SUS har sin rötter, kan det tyckas en smula märkligt att den högst uppskattade programpunkten “SUS på Stan” närmast kommit att kolonialiseras av “SUS på Vasastan.” Var det inte förfärligt länge sedan någon SUS-are eller SUS-anhängare fångades på bild bortom kvarteren kring S:t Eriksplan och Odenplan? Nu har det dessutom hänt igen. Vår kära lagkapten fastnade på negativet då han tog sig en svängom på anrika Tranans bar, och ses här i samförstånd med Murder, en klassisk SUS-anhängare som grillat korv och bjudit på Pripps Blå vid Stadshagen också vid andra tillfällen än den årliga publikmatchen. Senast mot Tudor, på vårkanten 2007.

Ska man dessutom vara riktigt noga, och börja snäva in den här programpunkten ännu mer, kunde man med visst fog hävda att “SUS på Vasastan” nära nog skulle kunna sammanfattas “SUS på- eller i närheten av Tranan.” Ja, kanske rent av “SUS invid Tranan,” för att tala mäklarspråk. Visserligen har vissa SUS-are även setts på Skvallerhörnan – The Peach Pit relativt nyligen. Men Tranan tycks vara det lokala vattenhål som trots allt lockar allra mest. Även om inte alltid kameran hinner åka fram, känner STJDs läsare till att JS setts här mången gång förut, och själv rapporterat om bekanta SUS-ansikten bland publiken. Den som haft tur har nog även sprungit på ett av SUS allra mest hängivna fan här, Lisa Elghorn. Murder har vi redan nämnt. Och man kunde fortsätta. Frågan är om det behövs för att motivera att ett rubrikförändring av denna populära programpunkt?

9 kommentarer:

max sa...

Jag har en trippelbild på Susare på stan och den är inte från Vasastan.. den kommer lite senare.

Davas sa...

Du drömmer antagligen.

Anonym sa...

antagligen.
/JS

Axel sa...

Jag satt i bilen vid ett rödljus vid västerbroplan och plåtade Jojje strax utanför sin bostad för bara nån dag sen. Jag bestämde mig dock för att inte lägga upp bilderna, med motivationen att Jojje inte haft möjlighet att godkänna bildmaterialet. Han var inte ensam på bilderna.

Daniel sa...

Innan jag har sett dessa påstådda bilder på SUSare utanför vasastan tror jag inte en sekund på deras existens !

Axel sa...

OK, jag lägger upp en beskuren bild.

Jojje sa...

ha ha... jag som försöker fokusera på match. Och så går du och släpper en sån här bomb.

Ettan sa...

Ryktas det om en skandal? Vad säger Fyrklöver? Har styrelsen kontaktats? Vi kräver svar!!

Axel sa...

Du har inget att oroa dig för Jojje! Jag är van att sköta sånt här diskret.

Fokusera på matchen bara!