tisdag 28 april 2009

På fredag spelar SUS i blått



26 kommentarer:

Davas sa...

Vilket antagligen innebär att jag bör försöka ta med mig reservställen – eller har de flytt min garderob, Danne?

Daniel sa...

Om de har varit där över vintern så bör de ligga kvar. Jag har inte flyttat på dem ;-)

Axel sa...

Jag gjorde en inventering i min garderob och fann inte mindre än 13st riktigt gamla blåa tröjor. Så du har rätt Davas - försök hitta reservställen. Saknas någon tröja -hojta till så tar jag med några riktigt tighta gamla tröjor.

Björn sa...

kan vara läge att läsa in sig på Snipers matchrapport från deras senaste match också http://www.stockholmsnipers.se/?p=887 där rapporten avslutas med följande rader:

"Nästa match är fredag 1/5, 14.00 på Essinge IP mot SuS IF som förra året spelade i division 6, men som inte har imponerat så här långt."

nog för att det är höga krav på SUS men 6 poäng och 8-3 på två matcher tycker jag är hyfsat imponerande iaf...

Axel sa...

Snipers är imponerande svåra att imponera på.

SirMoose sa...

Snipers har dock imponerat väldigt! Bara 1-4 mot tuffa Kronis och uddamålet mot Cassi lär ligga i linje med deras målsättning. Go Snipers!

"Blue is the color, football is the game!" Om det inte varit ett vidrigt fotbollslags sång hade vi kunnat köra den på fredag.

max sa...

Blått är flott!

måljonas sa...

SUS vs Barca
Chelsea vs Snipers

Det finns många likheter där

Johan seidefors sa...

Jag kan alltid rota fram Turk-tröjorna om det kniper. let me know.

Anonym sa...

Tja! Matchrapporten skrevs före er vinst med 4-0, som inger respekt. Serien verkar dock väldigt oviss och jämn, något som vi inte har varit vana vid tidigare och som är roligt.

Föregående år hade vi tre lag i serien som nog hade slagit alla lagen i denna serien lätt.

Skall bli kul att mötas på fredag i alla fall!

Nicke
Stockholm Snipers IF

Davas sa...

Ärligt talat, hur i h**vete kan man dra den slutsatsen utan att själv ha spelat i division 6A?

Daniel sa...

Slutsatsen att det sa bli kul att mötas på fredag?

max sa...

Undrar vad Kantarell trodde om oss inför den där berömda matchen ute i Salem..

Fredag blir skoj!

Davas sa...

Nej, nej, slutsatsen att: "Föregående år hade vi tre lag i serien som nog hade slagit alla lagen i denna serien lätt."

Ettan sa...

Kantarell :)
Ett klassiskt lag. Tror att jag alltid varit med och slagit dem med minst 10 mål.

Daniel sa...

Tyckte mest det är härligt att du tänder till Davas. Gillar att se det utanför plan också! På fredag!!!

Johan seidefors sa...

RÖTT KORT SNIPERS!

Axel sa...

Härligt suskt med den "totala oförståelsen" inför Snipers kommentar som Davas ger uttryck för.

Själv tycker jag främst att det är kul att Snipers hälsar på här på STJD och jag hoppas (men tror inte) det blir en jämn match på fredag! Kul kommer det bli iallafall.

Adam Oranje sa...

Snipers serie förra året var väldigt ojämn, men det var nog bara segrarna (Handelskamraterna) som skulle slå alla lag i årets serie "lätt". Vi mötte trean (RA Stockholm FS) på försäsongen 2008 och spelade oavgjort om jag minns rätt. Handels däremot gick ju till final i stockholm cup, så de är nog ett snäpp vassare.

Ettan sa...

Jaja. Vi vann Stockholm Open förra året.

Johan seidefors sa...

inget lag har någonsin slagit oss lätt.

Anonym sa...

Jag menar alltså i den är serien i år, inte i div 6. Handelskamraterna, Vällingby AIK och RA Stockholm FS, var/är alla tre väldigt bra och skulle absolut vara topplag i den här serien.

Slutsatsen är att den här serien vi spelar i detta året är jämnare och håller en lägre klass en den serie vi spelade i förr året. Några siffror som 1-18, 0-17 och 2-22 lär inte förekomma i årets serie som förra året (tur att vi inte råkade ut för de resultaten)

Naturligtvis har vi också tagit stora kliv frammåt, från de tidigare två säsongerna.

Oavsett vilket är fotboll kul!

Niklas
Stockholm Snipers IF

Adam Oranje sa...

när vi ändå pratar årets serie, så har Tolkarna numera en hemsida: http://www.laget.se/TOLKARNA/31435-nyhetsarkiv.html. Eftersom jag brukar använda STJD som länksamling för lagen i serien så stör det mig att den inte är komplett ;)

max sa...

Handels blandels..

Vi är SUS!

Axel sa...

Känns olustigt att det finns människor som tror att nått lag vid namn "Handelskamraterna" skulle "vinna lätt" mot SuS. Det är en villfarelse som måste kvävas i sin linda. I SUS finns erfarenhet från samtliga divisioner i seriesystemet (SÄRSKILT från de lägre divisionerna) så vi om några borde kunna dom här sakerna.

Vi fixar en match mot dom där "kamraterna" och gör processen kort. Period!

Björn sa...

till att börja med kan vi väl se till att ge Snipers en rejäl omgång imorgon. Med den sanslöst offensiva trupp vi har tycker jag tvåsiffigt inte känns omöjligt...