torsdag 13 mars 2008

Guldkandidat #5 - Linus

Linus är den guldkandidat vars chans att vinna årets SWSLC är mer på det teoretiska planet. Med två poäng mindre än ledartrion och en poäng mindre än Nico krävs alltså för Linus att samtliga ledare uteblir och att hans lag sedan besegrar Nicos. Om detta sker hamnar de på samma poäng och en vinnare kommer utses genom straffläggning. Omedelbar utslagning gäller och man står själv i mål när den andra slår sin straff. Om detta osannolika scenario skulle inträffa så skulle vi ändå stå där med en mycket värdig vinnare. För Linus har varit en av de i särklass giftigaste spelarna den här vintern. Detta framgår om inte annat av att han framhålls av flera av de andra guldkandidaterna som en ""drömmedspelare".

Hur känns det?
Tungt, mina vinstchanser är så gott som noll.

Hur har innesäsongen som helhet varit tycker du?
Bästa någosin i SUS. Grym uppslutning, bra spel och mängder av prestige.

Någon minnesvärd seger/minnesvärt mål under innesäsongen?
Söndagens finalseger som underdogs samt veckan innan där vi alla gick på knäna i finalen.
Är det någon annan SUS-spelare som du helst velat ha i ditt lag för att ha bättre chans att vinna?
Det är tufft att vinna utan medspelare så någon måste jag väl ha. Jag hoppas på Stefan och Trollkarlen på söndag. Stefan kommer bryta sin negativa finaltrend och Tobbe känns formtoppad.

Vilken är din favorithall?
Jag gillar Eriksdal, Enskede och Brännkyrka. Men i princip allt är trevligt när man får spela fotboll tillsammans med andra SUS:are.
Är du förvånad över din framgång?
Med tanke på att jag missat fler träningar i år än jag brukar så är jag lite förvånad över att trots allt vara med i toppen.

Är du bättre inne än ute? eller tvärtom?
Bäst är man där man trivs bäst. Inne är man alltid nära mål och det gillar jag. Ute får jag dock slå långa passningar och skjuta långskott och det är också trevligt. Men eftersom fotboll ska spelas på konstgräs så det är ute som gäller.

Vem vinner SWSLC?
Danne

Inga kommentarer: