söndag 30 mars 2008

4 korta frågor - Daniel

Danne är en centralgestalt i dagens SUS. Inte nog med att han bokar planer och kånkar bollar och tröjor, han gör mycket mål också. Danne kombinerar teknisk skicklighet med grovjobbaregenskaper. Han löper långa sträckor varje match. Om aftonbladet äntligen vaknade nån gång och monterade sina zoom-kameror på Stadshagen så skulle Danne antagligen ligga bra till i den statistiken. Hans vänster är livsfarlig och trots att han ofta vunnit skytteligan är han nästan ännu bättre som framspelare.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
Otroligt svårt att säga. Helt klart är dock att den här säsongen blir något av ett eldprov. Högre division, längre resor osv... Efter den inomhussäsong vi haft hoppas och tror jag att vi vinner de flesta matcherna,

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Tror det kommer gå för mig som för laget i stort. Jag är ju dessutom lite av en humörsspelare så jag hoppas komma in i nått slags flyt ganska omgående. Jag gör nog mest nytta som anfallare eller offensiv mittfältare.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Raúl - hitta tillbaka till en högre nivå, spela smart och sätta dit den när tillfälle ges.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Jonte

Inga kommentarer: