lördag 29 mars 2008

4 korta frågor - Björn

Björn var förra säsongens största utropstecken. Han har spelat i SUS sedan förra millenniet och hans skicklighet som fotbollspelare var redan väl känd. Egentligen fanns ju allt där redan, men nånting hände förra säsongen som fick proppen att gå ur och Björn att ösa in mål. Var det att han fick en lite friare offensiv roll som gjorde skillnaden? Ja det är svårt att svara på. Björn är ju även en bollvinnare av stora mått. När han bestämt sig för att sno bollen av en motståndare brukar han inte ge sig förrän han lyckats.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
I år tror jag SUS för första gången på många år (någonsin?) kommer att börja svagt för att sedan bli bättre och bättre ju längre säsongen lider. Efter en stark höst kommer vi knipa lilla silvret.

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Det blir nog svårt att överträffa förra säsongen, helst med tanke på min minst sagt svaga försäsong, men om jag kan hänga tio kassar och undvika kramp kommer jag vara grymt nöjd. Positionsmässigt håller jag helst till på offensiv planhalva, gärna nära/i motståndarnas straffområde. Tror jag gör störst nytta i en fri roll mellan mittfält och anfall.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Offensivt - Fredrik Ljungberg i sina glansdagar. Defensivt – JO Waldner

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Tror Daniel Garmén blir farlig i år, hans försäsongsträning pekar iaf på det.

Inga kommentarer: