lördag 29 mars 2008

4 korta frågor - Max

Max kom till klubben redan 1997 om jag minns rätt. Han är en av dom som varit med och format SUS-andan som vi har idag. Han har vunnit skytteligan flera gånger och den inställning som Max visar i varje skede av en match är alltid 100%. Han är en humörspelare och ingen glömmer väl den gången han blev så arg på sig själv att han drog av sig shortsen i ren förtvivlan. Genom sin självuppofrande attityd lyfter han andra genom att hålla snacket igång under matcherna.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
Jag vill vinna alla matcher men att säga serieseger känns tufft men att vi är ett topplag tar jag för givet oavsett tabellplacering.

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Med den massiva anfallsbesättningen vi har i år (Danne, Emil, Mange, Ettan och Håkan?) så kommer jag nog göra mest nytta som ytterback. Jag hoppas och tror att det kommer gå bättre för mig denna säsong då den förra som var ett personligt misslyckande trots att det gick bra för laget vilket givetvis är mycket viktigare.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Om jag spelar forward så kommer jag att försöka vara Robbie Fowler, kämpar för laget men inte så bra längre. Om jag spelar ytterback så kommer jag ATT VARA Alexander Östlund, skaffar nog till och med skägg då.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Johan Seidefors. Kaptenen som styr skutan på den högsta nivå SUS spelat på sen Dackefejden. Han om någon kommer att vara viktig och om han lyckas så lyckas SUS.

Inga kommentarer: