torsdag 27 mars 2008

4 korta frågor - Jonte

Nu drar vi igång en intervjuserie inför årets säsongspremiär. Först ut är #1 Jonte Halldén, en av SUS IF's allra bästa målvakter. Med reflexer som Lucky Luke och en spelförståelse Rami Shaaban skulle döda för har Jonte vaktat buren i många SUS-säsonger. Alla som såg Jonte in action under årets Stockholm Open vet vad jag snackar om.



Hur tror du det kommer gå för SUS i år?

Vi går ju givetvis in i varje match för att vinna och vinner vi alla matcher blir vi etta.
Ett mer realistiskt mål är väl att undvika bottenstriden. Jag säger topp 8.


Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?

Rimligtvis borde det gå bra eftersom jag har en tendens att spela som bäst ju bättre motstånd vi möter och nu blir det ju nästan bara bra motstånd. Förutom det egna straffområdet tror jag att jag gör stor nytta på förarsätet i min bil. Det blir ju viss resväg till en del bortamatcher och jag har plats för sju pers.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?

I omklädningsrummet Tobbe, han duschar och byter om grymt fort, min motsats.
Annars skulle jag vilja vara som han med nummer 14 i Essinge.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?

Jag


4 kommentarer:

Daniel sa...

JONTE FOR MVP 2008!

Axel sa...

När Jonte röstar på sig själv som MVP så tror man honom.

Anonym sa...

Äntligen!

/JS

SirMoose sa...

Zoff, Jennings, Shilton, Jonte.