torsdag 13 mars 2008

Guldkandidat #4 - Nico

Nicolai Nystrand har gjort en extremt stark inomhussäsong. Han har varit en pålitlig försvarsmur i vilket lag han än har satts. Han har sedan länge kallats för lagets meste allroundspelare (möjligen i konkurens med Sauter och Chrille) och detta kommer oerhört väl till pass vid inomhusspel. Nico är en sån där back som inte låter sig luras och som inte förlorar närkamper. Framåt spelare han rakt och enkelt och oerhört effektivt. Med ett välplacerat skott hamnar han regelbundet i målprotokollet. Han har in i det sista funnits med i den absoluta toppen av SWSLC men genom att utebli från senaste träningen försatte han sig i en svår situation. Nico kommer behöva att åtminstone någon i topptrion uteblir för att kunna vinna på söndag, men större under än så har väl hänt.

Hur känns det?
Bra, förutom att jag missade sista träningen. Vad ska dop vara bra för?

Hur har innesäsongen som helhet varit tycker du?
Det har varit en grymt rolig innesäsong, med mycket folk på träningarna. Enda minuset är den där jäkla turneringen!

Någon minnesvärd seger/minnesvärt mål under innesäsongen?
Avgjorde en final, som vi vann med 1-0 i brommahallarna.

Är det någon annan SUS-spelare som du helst velat ha i ditt lag för att ha bättre chans att vinna?
Linus, han har varit stark på slutet och vunnit de senaste finalerna. Jag vill absolut inte ha Janne, RZL eller Danne i mitt lag.

Vilken är din favorithall?
Eriksdalshallen

Är du förvånad över din framgång?
Ja, absolut. Förra året var jag inte med så mycket, men SWSLC har blivit den sporre jag behövde.

Är du bättre inne än ute? eller tvärtom?
Om jag inte får i gång huvudspelet utomhus så är jag nog bättre inne.

Vem vinner SWSLC?
Om Janne, RZL och Danne e schyssta och stannar hemma på söndag så blir det jag!! Annars så tror jag på Danne.

3 kommentarer:

Daniel sa...

Att dömma av bilderna i denna presentations-serie så seglar ju Nico upp som skyhög favorit. Vilken seriositet. Att jag, RZL eller Janne skulle ta oss till Eriksdalshallen för egen maskin på söndag verkar ju totalt orimligt.

Anonym sa...

Jag ska ut o parta lördag kväll så Nico, Danne o Janne Berbatov har guldläge !!

RZL

Axel sa...

Om du ska parta innan är du ju oslagbar RZL! Rom och Kola verkar ju vara som spenat för dig ;)