onsdag 12 mars 2008

Guldkandidat #3 - RZL

Kristian "RZL" Russell har varit dominanten i SUS IF Winter Season League Challenge 07/08. Han tog tidigt ledningen och har sedan hållit den. Efter att ha fått fjolårssäsongen spolierad pga vistelse i London har RZL kommit hem. Och som han kommit! Och som han segrat. Ett tag verkade han oslagbar. Oavsett i vilken konstellation han än sattes kunde man ge sig fan på att han skulle sätta nåra baljor. Hans kvickhet och rakt-på-mål inställning har varit dödligt effektiv och hans förmåga att få medspelarna att växa har varit imponerande. Om RZL tar hem guldet är det också en rejäl tankeställare för alla som brukar stanna hemma och hålla sig nyktra dagen innan träning.

Hur känns det?
Jet-laggad ft

Hur har innesäsongen som helhet varit tycker du?
Högt tempo!!! Mycket imponerad av 2 nudd spelet framför allt, om vi kan lägga till löpstyrka så kan vi bli ett vasst spelande lag i 11-manna serien i år.

Någon minnesvärd seger/minnesvärt mål under innesäsongen?
Minnesvärda segern måste ju vara den ute i Bromma då jag redan spelat 45 min innan och fick ett friläge som jag alltid brukar missa men den här gången fick jag smälla in den i hörnet. Kände mig som Milan Baros hela veckan efter...

Är det någon annan SUS-spelare som du helst velat ha i ditt lag för att ha bättre chans att vinna?
Tycker alla hållit hög klass men dom jag verkar kombinera passningsspelet bäst med är väl Emil o Seidefors. Danne känns het just nu! If you can't beat them buy them som Chelsea brukar säga.

Vilken är din favorithall?
Utan tvekan Bowery Ballroom ........ eh? ja ok då Brommahallarna (i städat skick).

Är du förvånad över din framgång?
Ja verkligen. Haft lite flyt i vissa finaler måste jag erkänna.

Är du bättre inne än ute? eller tvärtom?
Porrig fråga du.... Som 39 åring vore det ett skämt att hävda att man är bättre utomhus, man är ju ingen vinthund direkt, så jag är nog mer dynamisk inomhus. Däremot kommer jag älska att glidtackla på ett väldigt fult sätt denna utomhus säsong och köra ett nytt Aussie Rules Football (elakare form av rugby) trick; "the Jumper Punch".... Vallentuna grabbarna kommer gilla den.

Vem vinner SWSLC?
Berbatov


Bifogat foto under rubriken Vintage Russell. RZL längst till höger. Är det inte sån där tröja som Chrille brukar lira i?

4 kommentarer:

SirMoose sa...

Är det RZL eller den gamla sångaren i Barbados på bilden däruppe?

Anonym sa...

Det här var efter hårtransplantationen som gick åt helskotta...bittert

Ja Chrille dyker upp i vintage Rymdens tröja, numera Cheap Monday Kändis korplaget med nyblivna mångmiljonärerna Örjan o Björn.

RZL

Daniel sa...

Och även i ett till synas ganska utflippat gäng så lyckas han vara den som står ut allra mest. Vår RZL! Boyakasha!!!

Anonym sa...

Aussie Rules finns nu i Sverige.

www.aflsweden.se

Alla välkomna.