fredag 28 mars 2008

4 korta frågor - Johan

Johan är SUS IFs lagkapten sen ett år tillbaka. Det är av en enkel anledning. Han har Pondusen som får motståndarna att darra och medspelarna att ta sig i kragen. Likheterna med kaptener som Viera och Roy Keane är uppenbara och Johan är minst lika tuff i närkampspelet. Men när Johan är i sitt bästa slag liknar han även sin namne Creuff och är då ifrån en libroliknande position det självklara navet i varje offensivt inititiv. Och med sina långskott och frisparkar har han gjort några av klubbens vackraste mål genom tiderna.


Stjärnskottet Amanda Jensen och Johan som mest verkar besvärad av uppmärksamheten.

Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
För ovanlighetens skull lär inte Uppflyttningsspöket vara vår störste motståndare, men kanske lillebror Nedflyttningsspöket ger oss en match istället?

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Dåligt. Jag är långsam, tjock och allmänt sämre på allt.
Lagvärd.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?

Jag drömmer varje natt, och önskar varje dag, att jag var Kristian Russell. Ett föredöme på alla plan.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Comeback-Håkan

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha Ja RZL vill man ju efterlikna ...

Många passningar från vänstern i år Seidefors ...vänstra delen av East uteservering alltså

RZL

Daniel sa...

Oh, Håkan. Vad jag längtar!

SirMoose sa...

Det skrämmer mig att RZL tror att han kommer att få spela till vänster på mitten. Det är ju min plats?!?!

Sitter för övrigt nu iklädd mina nya Umbro för att de ska sitta bra på söndag.

Anonym sa...

Hur kan han se så ledsen ut när han får sitta bredvid AMANDA JENSSEN??!?!?!+1+1+1+1 Se bara på amandaism.se hur mycket hon betyder för många.

Han är rätt lik James Whistler i Prison Break btw.