måndag 10 mars 2008

Den slutliga nedräkningen



Den nyinrättade tävlingen SUS IF Winter Season League Challenge 07/08 närmar sig sitt slut. Finalen spelas på söndag 080316 15.00-16.30 i lilla Eriksdalshallen. En ensam segrare ska koras. När man blickar tillbaka blir det snabbt tydligt att det är fyra spelare som tidigt kopplade ett grepp. RZL, Janne, Nico och Daniel har redan sedan första omgången tagit kommandot. Med en hög närvaro och en otrolig förmåga att vinna finaler har dessa spelare haft det där lilla extra som behövs för att höja sig över den annars så höga jämna nivå som utmärker SUS IFs trupp 2008. RZL var länge i ensam, nästan ointaglig ledning, tills han plötsligen åkte på privat träningsläger till Thailand och gav de andra en chans att komma tillbaka. Starkaste trenden har nog Daniel som med tre raka finalsegrar är den som gjort den största upphämtningen. Nico har gjort det väldigt bra, kanske särskilt under januari och februari, men tappade antagligen chansen att vinna genom att utebli från den senaste träningen. Om RZL, Daniel och Janne inte kommer (men Nico) på söndag så har han dock goda chanser att spela hem det hela. Den enda som kan sätta stopp för det är i såna fall Linus som, om han lyckas vinna SWSLC, ligger bra till för ett bragdguld senare i år. Säsongens doldis har annars varit Janne. En mer pålitlig SUS:are går förmodligen inte att hitta, och hans förmåga att föra sitt lag till segrar är vid det här laget oomtvistat.

Frågan alla ställer sig nu är - Vem kommer vinna tidernas första SWSLC? Följ uppvärmningen inför den spektakulära finalen på söndag, endast här på SUS TILLS JAG DÖR.

7 kommentarer:

Daniel sa...

När man tittar på statistiken runt SWLSC så blir det uppenbart att det lönar sig att ha en hög närvaro. RZL och Janne har bara missat en träning var. Daniel och Nico, två var.

Björn sa...

hur många har jag missat egentligen? det har inte varit någon bra jan-februari för mig rent träningsmässigt... å andra sidan har ju jag haft en låg segerprocent också.

Daniel sa...

Ställningen efter omgång 6:
8 poäng: Daniel, Janne, RZL och Nico

Anonym sa...

Inför nästa säsong borde följande poäng ges ut ;
till vinnare 3pts,
finalister 2pts,
närvaro 1pts....

då får man bort stämpeln "enbart ever present" haha

Bakfull o jet lag = 4pts givetvis

RZL

Anonym sa...

Jag kommer med i avslutningen, ingen sjukdom ska stoppa mig den här gången!

SirMoose sa...

Jag hoppas på ett mycket stort bortfall på sista träningen. Annars får jag mycket tufft. Dessvärre är det Danne som håller i bokningen av hall så inte ens genom att få honom att i hemlighet byta hall vinner jag. Om han inte samtidigt blir tvungen att åka iväg på förlossning förstås. Chansen lever!!!!

Anonym sa...

Jo, det gör det hela extra raffinerat att Danne kanske helt plötsligt måste till BB istället. Den här finaldramatiken har allt!