tisdag 1 april 2008

4 korta frågor - Ettan

Ettan har under vintern gjort comeback i SUS IF. Hans oöverträffade speed och målsinne gav honom det bästa snittet av alla SUSare i årets SWSLC. Ettan fick sitt smeknamn när han spelade amerikansk fotboll och det fanns två som hette Pär. Att det var Ettan som kallades Ettan och inte Tvåan är för oss SUSare helt självklart.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
Det kommer att gå bra. Kan bli tufft mot lag som faktiskt tränar och dessutom har lite talang. Mot lag som bara tränar vinner vi lätt på rutin och klass. Vi slutar femma i serien.

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Det kommer att gå bra då jag är riktigt taggad inför comebacken. Reser ju en hel del i jobbet men hoppas att jag kan vara med så mycket som möjligt. När jag är med kommer jag att offra allt.
Jag är ju en forward som gärna sticker på djupledsbollar. Snabbheten sitter i och det kommer förhoppningsvis leda till en hel del baljor. Jag gör nog minst nytta i defensiven.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Har fått höra att jag liknar Cocu till utseendet och Makaay till spelsättet så jag är lite kluven.
Måste jag välja någon så får det bli Danne för hans lojalitet, skicklighet och vilja.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Nico

Inga kommentarer: