torsdag 3 april 2008

4 Frågor till - Emil

Emil är SUS IFs yngste spelare, han blir 28år i år. Han kallas därför Lill-Emil. Det här säger mer om SUS än om Emil. Han är nämligen en stor spelare på plan. Enligt vissa var värvningen av Emil en av trojkans största bedrifter. Med en elegant och teknisk spelstil är Emil en dödlig avslutare som efter hård skolning av Roffe Zetterlund lärt sig hur man behandlar fotbollen som Michelangelo använde penseln. Emils framfart i H6A kommer bli högintressant att följa.



Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
Med den erfarenheten och rutinen vi besitter tror jag på en top5 placering.


Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du självskulle göra störst nytta?

Känner mig väldigt taggad inför detta år. Har väl varit sisådär medmålskyttet om jag får säga det själv så det är väl dags att börja leverera. Tror att jag kommer göra störst nytta som ensam forward efter en tidigutvisning på någon i vårt lag.


Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?

Ivan Obolo, AIK.


Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?

Stefan Bohlin

2 kommentarer:

SirMoose sa...

Jag har hört att förväntningarna på Emil är lite lägra i år. Gissningen i år är bara på 80 mål.

max sa...

jag överskattade emil förra året och tippade att han skulle göra 100 mål så i år mot tuffare motstånd så drar jag ner mitt tips till 80 mål jag med.