onsdag 2 april 2008

4 korta frågor - Linus

Linus ledde i 10 års tid SUS IF till oräkneliga segrar. Som headcoach för laget visade han fingertoppskänsla i laguttagningarna och hans och trojkans fotbollsfilosofi har man försökt kopiera i Fyrklövern. På plan har hans högerdojja blivit synonym med välriktade skott i mål. När Linus tänker till om SUS finns det anledning att spetsa öronen för det är ytterst få som vuxit upp med föreningen på samma sätt.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
- Det lär nog bli det tuffaste året på länge. Vi kommer att möta mer vältränade lag med bättre spelare. Tidigare när vi mött junisar har vi dominerat dem, nu kommer vi möte junisar som faktiskt kan spela boll. Så det gäller nog att vi är med från start och inte tror att vi, liksom tidigare, bara kan gå ut och trilla boll och vinna på det.
Men SUS är grymma, har kunglig moral, Sveriges bästa Blogg och Stockholmsfotbollens trevligaste lag. Så det blir topp fem och därmed den bästa placeringen i SUS historia! LEVE SUS!!!!!

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
- Jag hoppas på en mycket bättre säsong än förra året. Omställningen att gå från Trojkan till en "vanlig" SUS:are var större än man kunde tro. Man slappnade nog av lite vilket märktes på plan. Jag och David D har haft många och långa samtal i vintermörkret för att berabeta och komma tillbaka startakre än någonsin. Bara ett mål under säsongen 2007 för mig talar sitt eget språk. I år ska jag tillbaka mot tvåsiffrigt.
Sätt mig på en kant och håll mig borta från eget straffområde så får ni ut mesta möjliga av mig.

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Egentligen vill jag vara Cambiasso men det kommer jag inte få till. Så jag kommer i år att bli SUS Sebastian Larsson.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Det känns som att det är Dannes år. Men med två barn finns risken att det går ut över antalet matcher och samtidigt är det svårt för en anfallare att bli MVP. Så Skölden ligger nog bra till, med Nico och Leppen som outsiders.

3 kommentarer:

Johan seidefors sa...

ledsen håkan, jag byter mvp. nu tror jag linus!

Axel sa...

Vad hände med nazisexchocken? Den var kul tyckte jag.

G&M sa...

Lycka till med säsongen!!