fredag 18 april 2008

Dart

Vissa saker fastnar. Ibland är det självklarheter, som Jay Z's "Roc Boys", men oftast är det något man aldrig förväntade sig.

Bortsett att den ensamma redakören nu spenderat fem försenade timmar på Heathrows flygplats (visserligen i den numera ombyggda och helt fuckin fantastiska terminal 5, men ändå) så har det varit ett intressant dygn i London. Bland annat åts en helt otrolig middag på en lyxindier (ni vet, det enda som saknas i Stockholm), men det som verkligen fastnade, som jag verkligen älskade, var någonting jag såg senare på natten... nämligen Dart.

Inte sporten per se, utan publikens fanatism. Bara britter kan supa ned sig till Dart, och i extras stämma upp i den mest fantastiska allsång jag någonsin hört utanför en fotbollsarena.

Låtvalet är naturligtvis bäst. Chase The Sun är en klassiker - men den lyckas bli tusen gånger bättre när den brölas fram på det här viset.

DUH DUH DUH DUH DUUUUH, DUH DUH DUH DUH DUUH, DUH DUH DUH DUH DUUUH - OI OI OI.

Vet inte inte riktigt vad det här har på SUS TILLS JAG DÖR att göra - men håll med om att det känns jävligt SUS!

KROSSA LP-TÖNTARNA!

8 kommentarer:

Axel sa...

Nice inlägg!

Anonym sa...

Fängslande inlägg. Ligger i sängen och nynnar "duh duh duuuh" nu. Den där lyxindiern har jag förresten hört talas om i en annan blogg med viss SUS anknytning. Jag gillar Indian Garden vare sig det är den på Heleneborgsgatan eller Västgötagatan. Mer folklig än lyxig dock.

Björn sa...

tycker det ska bli SUS nya uppladdningslåt!

Axel sa...

Var det möjligen Tamarind du var på Johan? Londons enda indier med en stjärna i guiden? Jag var där i februari.

Johan seidefors sa...

nej, den jag var på heter Chutney Mary... och även om den som sagt var grym - speciellt i förhållande till utbudet i sthlm - så var det inte stjärn-varning.

SirMoose sa...

Om man är sugen på riktig Kinamat så rekommenderar jag Ho´w på Hornsgatan, nedanför Långholmsgatan. Definitivt inga fyra små rätter. Testa gärna aubergin med biff eller den ångkokta fisken, båda utanför menyn.

Axel sa...

Jag var på New Indian Garden på Västgötagatan igår och åt min favoiträtt Chili Chicken Korma.

Daniel sa...

Den va inte lite för stark då?