fredag 4 april 2008

4 korta frågor - David Sauter

David Sauter har kallats SUS IFs Zambrotta. Jag tror inte att David gillar att liknas vid en gipskatt men likheterna går inte att bortse från, både till det yttre och i spelet. David är en modern ytterback som ligger som ett streck i korridoren när tillfälle ges och håller butiken stängd när motståndarn knackar på bakåt. Att han är sportjournalist känns också väldigt suskt.




Hur tror du det kommer gå för SUS i år?
Alldeles utmärkt. Vi kommer så klart att spela den bästa fotbollen i hela serien och det ska bli kul att stångas med lite nya motståndare. Och ser det dystert ut i halvtid kommer ju Jojje hem och förstärker när EM är färdigt.

Hur kommer det gå för dig själv? I vilken position tror du att du själv skulle göra störst nytta?
Oj, pirrigt. Kondisen är både upp och ner men är den bara upp tror jag det kommer att gå bra. Siktar på att vara offensiv värre från min ytterbacksplats. Ska definitivt göra en bättre säsong än i fjol!

Vilken annan fotbollsspelare kommer du försöka efterlikna denna säsong?
Det är alltid Klas Ingesson som står som föredöme. Sedan är ju Steven Gerrard fantastiskt men det blir svårt att vara honom från ytterbacksplats. Men jag ska försöka. Jag ska för övrigt försöka undvika att vara lik någon som helst spelare i äckliga fusk-Serie A utan istället spela som coola, stenhårda Premier League.

Vem tror du blir årets MVP (most valuable player) i SUS?
Russell är ju svår att förbigå efter innesäsongen men jag säger Danne Lepp. Jag tror att han, om lagledningen bara ger honom offensiva marschorder, kommer spruta in mål.

1 kommentar:

SirMoose sa...

Trots att jag nu sitter och läser om Sauter är det svårt att tänka på något annat än Westis coach svar. Han regerar!