torsdag 17 januari 2008

When two worlds collide


Jag fann mig i en ovan och jobbig situation i förrgår, då jag under avslutningsfasen av ett möte med Tradedoubler, fick frågan av deras kundansvarige Fredrik Malmsten: spelar inte du fotboll?

Katastrof! Mardröm. Jobb-Johan tar absolut avstånd från fotbolls-Johan och vill helst inte ha någonting med honom att göra överhuvudtaget. Dåre. Psyko! En sådan igenkänning i jobbsammanhang kan ju stjälpa vilken affär som helst. Vem vill göra en deal med den där griniga jäveln, liksom.

Jag stammade fram någonting om att, jo, det kanske jag gör... var spelar du?
Fredrik spelar såklart med Atlas. Han tycktes också minnas att jag varit rätt jobbig och tjurig när vi mötte dem sist, men tack och lov konstaterades det att vi i år ska spela i olika division 6.

Vilket vi nu alltså inte ska. Nu gäller det bara att få en påskrift på avtalet innan Fredrik upptäckter det, och allt är förbi.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Geni. Mest anmärkningsvärt är det dock att det tagit så lång tid för dig att hamna i denna prekära situation. Det måste finnas hundratals anfallare som fått smaka på "fotbollsjohans" berömda humör.

Daniel sa...

Kan man annat än älska detta inlägg?

Fortsätter det så här dröjer det nog inte länge förrän vi blir av med ensamrätten till kaptens "krönikor".

Axel sa...

Kul uttryck! Det kan man trösta motståndarna och domarn med. "Det där var bara Fotbollsjohan, inget att gråta över, han är inte helt 'loco' egentligen.

Jag tror "Fotbollsjohan" kan funka i förhandlingar också. Folk ska känna att dom mycket hellre spelar på samma lag.

SirMoose sa...

Men inte kan han väl mena vår Kapten?!?! Jag har spelat fotboll med Johan sedan 1992 och känner inte alls igen bilden som målas upp.

Själv har jag intervjuat Westermalms långa unga tjuriga ganska duktiga mittfältare, som brukar bli utvisad när han försöker provocera vår lugna Kapten, och valt att inte ge honom jobb. Jobblinus och Fotbollslinus gillar varandra.

Är calle - london densamme som 10.000-Calle?

Björn sa...

ett av de bästa inläggen på länge!

max sa...

Tur att inte Gustav minns vårt första möte med Atlas förra säsongen.

å andra sidan så var fotbolls-Johan bara med några minuter..

max sa...

förresten Linus...

Jobbar inte en gäst från ditt bröllop på tradedoubler? typ Erika, kan hon ha hetat så?

SirMoose sa...

Att jag gift mig och att en av gästerna hette Erika är jag med på. Var hon jobbar har jag dock mindre koll på. Tror att det är något företag som jobbar med säkerhet eller liknande på nätet.

Viktigare än något för Johan måste vara att han får avtalet signat innan säsongen börjar för Atlas ska ha pisk.

max sa...

Tack för infon Barb!