lördag 15 augusti 2009

Elfte raka!


Hur stort som helst

15 kommentarer:

Anonym sa...

SCORE ??? Målgörare??
"Sexy football" (Gullit)??

RZL

Davas sa...

Stort. RZL, vill minnas att Ettan satte tvåan, och kanske fyran. Lepp femman? Sen var det några till med tanke på att vi vann komfortabelt med minst 5-2.

Axel sa...

JAG gjorde första. Hur kan någon glömma det? Pass i midjehöjd från Linus på hö kanten in i straffområdet, jag kontrollerar bollen med ett tillslag och gör en der Bomber-vändning dvs vänder och skjuter blixtsnabbt i en och samma rörelse. Bollen letar sig in bland nätmaskorna vid målvaktens bortre stolpe.

Björn sa...

jäkligt skön seger!

Ettan satt 2-1 på pass från mig.

Jag satt 3-1 på pass från Dan.

4-1 Ettan igen på pass från mig.

5-1 Dan efter pass av mig.

Riktigt skönt att få lägga tre målpass idag, helst ribbpassen till 5-1 satt fint...

Anonym sa...

Härligt !!!
Firar med 63 pints framför Wolves-West Ham & a dodgy webstream

RZZZZL som kutade 12km idag på 4,14 per km

Axel sa...

Detta måste f ö vara den finaste lagbilden på länge. Underbart att så stora delar av SUS-familjen var närvarande!

måljonas sa...

Lillgrabben gjorde SUS-debut idag. Fick se drömmål på drömmål på drömmål. Kompletterat med en historisk elfte raka och att han själv gjorde stormade planen, kastade flaskor på spelare och fick vara med på segerfotot gjorde dagen komplett.

Tack SUS - nu är en till livstidsmedlem till SUS värvad!

Björn sa...

starkt RZL!

Axel sa...

För att citera fotots fotograf: UNDERBART!

Davas sa...

Nu har jag tagit en smörgås och ett par bullar, druckit lite juice, lapat i mig en kanna vatten och nu sist en kopp kaffe. Och om jag börjar minnas det första målet. Helt makalöst var det, med der bomber-vändning och allt. Förlösande dessutom. Guldsko till Axel! Och till Lepp, Björne och Ettan som verkar ha dukat för segern om man ser till statistiken. Heja!

Ettan sa...

2-1 var så skönt att sätta. Perfekt pass från Björne som jag bara stöter förbi deras målis. 4-1 var härligt. Det var ett tag sedan jag fick en sådan härlig träff på bollen. Zzzzzing upp i klykan. Jonte var en gigant i målet och han räddade segern åt oss. Makalös dubbelräddning i första!

Daniel sa...

Årets match! Första 60 var det grymt tempo mellan två bra lag. Sedan tar vi över och maler ner dem enkelt sista halvtimmen. Stort!

Håkan sa...

Riktigt kul att se SUS lira idag. Bortsett från en svacka i en under en kvart i första halvlek var det riktigt bra spel. Och vilka mål! Jag vill minnas att de mål jag fick in oftast berodde på taffliga backar eller målvakter som var korta och tjocka, men idag var det fina spelmål rakt igenom. Grymt!!

SirMoose sa...

Axel måste gjort mer än ett mål för jag känner inte alls igen beskrivningen av min assist. Från min vnkel var det en totalt öppnande passning som han bara hade att lägga i öppet mål.

Många var bra med extra plus till Max och Jonte. Sen får man inte glömma K-P:s grymma fotparad.

Elfte raka, bra väder, fin fotboll, många digniteter i publiken och allmänt en härlig stämning. Såååå Suskt!

Axel sa...

Det framgick kanske inte av min beskrivning ovan att Linus pass var helt perfekt, men det var den!