torsdag 18 juni 2009

Vansbrosimmet


Det här är bland det dummaste jag gjort på länge. Jag var ute och drack öl med en kollega i förrgår och efter fyra-fem öl (på Debasers uteservering) föreslog han att jag skulle haka på och simma Vansbrosimmet. Det hela framställdes i princip som en barnlek. Och jag min dumma fan tyckte det lät som en god idé och hoppa på det hela. Så nu vore det ju bra om man började träna inför detta evenemang den 12e Juli. Men det har jag ingen större lust till. Det enda eventuellt positiva med det här är att jag har något att kontinuerligt rapportera om här på STJD. Allt som har att göra med mina förberedelser inför 'simmet' kommer redovisas. Är det förresten nån annan SUSare som är sugen? Eller kanske nån som gjort det förr?

5 kommentarer:

Björn sa...

Tack, men nej tack. alla liknande evenemang bojkottas av mig som deltagare, dvs simning, cykling, löoning, skidor etc.
men det ska bli kul att ha något att följa på STJD i sommar. Har du tur kan det säkert bli 16-17 grader varmt i Dalälven i sommar...

max sa...

Säger som Björn. Tack men nej tack.

Vasaloppet, Vätternrundan och Vansbrosimmet känns alla som rent vansinne. En löprunda är OK men inga 2-4 mils lopp.

dd sa...

Ettan och jag har funderat på om SUS skulle ställa upp i Bellmanstafetten, 5 gånger 5 km, den 5 september. Men då har vi match mot Kronis så det blir inget.

Ettan sa...

Men det var ett bra initiativ.

Daniel sa...

Vansimme!