måndag 23 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: JONTE HALLDÈN



STJD kommentar från läktaren: Tänk "the original six" i NHL-hockeyn, så förstår ni vad Jonte betyder för SUS. Vi menar, ja, vi kan titta på sekvensen ovan och konstatera att Jonte gör sinnessjuka räddningar på löpande band, men vi menar att det aldrig handlar om matchen eller insatsen. Det vore att förringa värdet av Jonte. Jonte är SUS och så är det med det.

Därför spelar jag i SUS: Vad ska jag annars göra? Det är ett kall, en personlig angelägenhet som går tillbaka i familjeleden. Jag hade, som bekant, en hägrande filmkarriär framför mig en gång i tiden. Det var lockande, men omöjligt att kombinera inspelningsdagarna med spelprogrammet så valet var egentligen aldrig svårt.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09:
Förra året försökte jag mig på lite Mike Tyson-attityd på den här frågan, nu blir det mer subtilt: Jag vill vara nöjd med min säsong när vi avrundar på Hangchow, något jag inte varit de senaste tre åren. Ska dock inte sticka under stol med att jag drömmer om att ta hem en trofé för första gången. Det har jag ju trots allt drömt om sedan 1978.
I år ska jag göra mål, minst: Blir nog inget. Är dålig på att gå upp på hörnor mot slutet. Om Björne passat mig i SVASS förra året hade jag satt den och vi gått vidare.
Antal assist: Siktar på minst en.
Antal gula/röda kort: Har hittills bara fått ett i karriären men det var en miss på papperet.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Förutsätter ny spelare, så jag säger Erik.
Årets glädjespridare: Axel såklart!
Årets skyttekung: Emil
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Johan vinner nog kort-ligan, men RZL är busigare.
Gör Håkan comeback: Tyvärr, men han siktar på en och vi kommer snacka om det varje match.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hamburgare
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Lovar mig själv att cykla oftare, men det det blir alltsom oftast bilen.
Min relation till Tanto: Extremt stark! Det var här det började. Mitt första förköpshäfte inhandlades enkom för färden med 43:an från Åsögatan och hit. Min karriärs andra mål, 1-0 mål på Gustavsberg, 19/9 1982 bör finnas förevigat på ett videoband någonstans hos Seidefors Sr. Här tog jag emot guldmedalj av Billy Ohlsson efter seger i Södercupen 1985 och förmodligen har jag även kräkts här ett antal gånger.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Det skulle vara skitkul!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja, kanske det kanske...

Ordet är fritt (speak your mind):
It's the little things in life....

Det är tufft att leva ibland. Problem, bekymmer, stress och press ockuperar alldeles för stor del av våra liv såväl på våra jobb som privat. Till råga på allt håller jorden dessutom på att gå under av diverse olika anledningar, vilket vi ska bära på våra samveten.
Tänk hur livet är för dom som inte har SUS...
På Hagen finns inga bekymmer. Här är vår oas av lycka och vi delar den.
De som står utanför fattar inte.
Men det skiter vi i.
"He ä int lönt å förklar för en som int begrip."

3 kommentarer:

SirMoose sa...

Grymma räddingar!

Det är stort att få spela i SUS med Jonte, ännu större att ha blodsband.

För den som inte sett "Nattbuss 807", "Vackert Väder" eller "Sherdil" så vet ni vad ni ska göra ikväll.

Anonym sa...

Vilka avslutningsrader! Jonte sammanfattar precis hur det är.

Ettan sa...

Jag fick nästan något religöst i blicken när jag läste.