torsdag 5 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DAN LEPP



STJD kommentar från läktaren: Han är här, han är där, han är Danne Lepp. Ett ord: Följsamhet. Så rätt hela tiden. Titta så han rör sig! SUS!

Därför spelar jag i SUS: Min tid i Reymers juniorlag, typ 1994-1997, gav mig den stora äran att lära känna några sköna lirare från västra sidan av Södermalm.När tiden var mogen att återvända till fullformatsfotboll, efter några år på korpscenen, tänkte jag direkt på Linus och Danne. Jag inbjöds till vinterträning och våren 2005 fick jag för första gången den stora äran att dra på mig en SUS-tröja.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Spela alla matcher och vara ordinarie som ytterback. Jobba med självförtroendet.
I år ska jag göra mål, minst: Mitt all time high i SUS ligger på 2 baljor och 2 assist, säsongen 2007. Bättre än så kan jag, siktar på tre mål.
Antal assist: Tre
Antal gula/röda kort: Inga.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Erik och Ettan
Årets glädjespridare: Chrille
Årets skyttekung: Danne
Årets assistkung: Johan
Årets buse: Johan
Gör Håkan comeback: Håkan

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma.
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Hemgjord hamburgare.
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Dubbel espresso på 100% arabica.
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Frukostmackan med ägg och örtsalt.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Cyklar!
Min relation till Tanto: Ödmjuk. Tränade och spelade mina första hemmamatcher där med Hammarby P-76 1984. Återkom senare med Reymers under vinterträningen 1996. Gillar inte ombyggnaden, det var grymt att kunna tackla in motspelare i berget. Måste även nämna mitt första mål i seriesammanhang. En pojklagsklassiker, en lång höjdare som studsade en gång innan den singlade i en fin båge över den knappt meterhöga keepern.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Ja.
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Ja

Ordet är fritt (speak your mind): SUS är mer än ett lag, det är en livsstil och en familjemedlem i en perfekt kombination som ger mig exakt den dos fotboll som jag behöver för att överleva.


EDIT: Klassik Dan Lepp i okänd europeisk huvudstad!

12 kommentarer:

Axel sa...

Fan va bra!

Daniel sa...

Klass!

SirMoose sa...

Vilken är hans favoritrestaurang? Han har ju en blogg om mat.

Anonym sa...

Linus - det läser du om här till höger. STJD direktlänkar till Dan äter och dricker.

JS

Björn sa...

Trodde Peo Thyrén var mycket äldre än Dan.

SirMoose sa...

Är det Ömer och Thomas Bennett på bilden?

Björn sa...

jag gissar på Prag.

Björn sa...

jag tänker alltså på den mörkhåriga killen brevid Danne...

Axel sa...

skön edit,

det där gänget är ju från södra latintiden. Många kända söderprofiler på samma bild. Jag tippar också på prag.

Daniel sa...

Vilket gäng!!! Minnen från Södra Latin-tiden bara sköljer över mig. Bennetts frilla är klassisk.

Daniel sa...

Fast det är inte Ömer, utan Hugo...

Johan seidefors sa...

Hugo Sherman indeed