fredag 6 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DAVID DOMEIJ



STJD kommentar från läktaren: David är Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt. Alltså, det GÅR inte att ta sig förbi honom. Så är det bara. Kolla! Han är alltid på rätt plats. Och fanns det någon rättvisa så skulle SUS har flera lagkaptener, som i NFL

Därför spelar jag i SUS: Skön fotboll och ett härligt gäng. Vad mer kan man begära?

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Bli tuffare i eget straffområde och delta mer i offensiven.
I år ska jag göra mål, minst: 4
Antal assist: 1
Antal gula/röda kort: Kort är inte min starka sida, så jag avstår.

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Dan Lepp som kommer stå för sju assist som högerback
Årets glädjespridare: Axel och Danne. Tack.
Årets skyttekung: Danne
Årets assistkung: Emil
Årets buse: Russel som tar några strategiska gula kort. (I år blir det inga röda kort)
Gör Håkan comeback: Man kan alltid hoppas.

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: En blodig biff
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Yoghurt med müsli.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Bil
Min relation till Tanto: Vet inte riktigt vad Tanto är men ser fram emot nya erfarenheter.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Självklart!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR:

Ordet är fritt (speak your mind):
Häromkvällen stod jag och tittade på min dotters fotbollsträning. Kallt, minusgrader och snö på planen. Och jag kände mig avundsjuk. Tänk om man hade tid att spela fotboll flera gånger i veckan. Kanske när man går i pension. Tur att man har vinterserien. Intensivt, fartfyllt, kämpaglöd och mycket glädje. Kan vi behålla den känslan under utesäsongen tror jag på serieseger.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Lite gåshud faktiskt.

Anonym sa...

Tips: Högerklicka på filmen och välj "Visa alla" så ser man ännu mer spel...

Ettan sa...

Riktigt fin kille den där David.

Björn sa...

Det är tack vare David som jag spelar i SUS!

Axel sa...

DD är helt otroligt elegant i sitt spel. Mina associationer går till Carvalho men också till Beckenbauer och kanske Hysén (mot england). Man får gåshud.