tisdag 10 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: EMIL BERNTLING



STJD kommentar från läktaren: Det vi gilar mest med klippet är blicken efter att DD gjort mål. SVART! 2009 är annars året då Lill-Emil blir EMIL. Bara så att alla fattar - han ÄR Shevchenko! Skyttekung H7E? Odds 1.05

Därför spelar jag i SUS:
Jag spelar i SUS Tack vare Jojje och Nick-Chrille som lyckades övertala mig att genomföra en provträning för ett antal år sedan.
När kroppen och lite annat sa stopp för Div.2 fotboll kom SUS som en räddande ängel och ger mig idag en bra dos av fotboll samt förmånen att umgås med fantastiska personer.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Vinna skytteligan samt ta ett större ansvar på planen (katastrof under 08)
I år ska jag göra mål, minst: 15
Antal assist: 8
Antal gula/röda kort: 4 gula

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Tobbe Trollkarl
Årets glädjespridare: Leppen
Årets skyttekung: Ettan (trots min egna målsättning)
Årets assistkung: Danne
Årets buse: Jojje
Gör Håkan comeback: Hoppas

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Öl hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Kebab
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Bryggkaffe
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Amerikanska pannkakor med lönnsirap.

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Till Hagen blir det allt som oftast bilen med tanke på ett visst avstånd från Vallentuna.
Min relation till Tanto: Har idagens läge, konstigt nog, ingen relation alls till Tanto. Har väl spelat på typ alla andra planer i landet.
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Absolut
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Självklart vill jag det.

Ordet är fritt (speak your mind):
Helt underbart att se så många på träningarna redan nu. Vårt "tvånuddspel" måste vara unikt för ett Div 7 lag. Hoppas att det inte dröjer 3 matcher in på säsongen innan vi fattar att vi spelar utomhus och att man kan slå en passning på mer än 4 meter. Gör vi det kommer detta bli ett riktigt bra år för SUS.

4 kommentarer:

Daniel sa...

2009 - year of the Emil!

Axel sa...

Emil är så jävla bra när man tänker på det.

Förslag till imorgon:

Åtgärd 1:1 Instruera alla att PASSA Emil

SirMoose sa...

15 mål av Emil och då ska alltså Ettan göra fler. Detta lär innebära att Danne kommer att slå typ 43 assist i år.

Anonym sa...

Div 6 spöket lever!