söndag 15 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: DANIEL GARMÉN



STJD kommentar från läktaren: Se själva vad som utspelar sig ovan. Stök stök, buffel buffel, hugg hugg. Mål. Byte. Det stavas L e d a r e!

Därför spelar jag i SUS: Efter ett kortare avbrott från fotbollen bjöd Linus in mig att spela med SUS, kan det ha varit -96? Väl inne i SUS-gemenskapen har jag aldrig tänkt på att sluta. Detta trots att jag redan de första matcherna fick vara med om att tappa 4-1 i halvtid till slutresultatet 4-5 samt bli utbytt direkt efter att ha gjort två snabba mål.

Målsättning 2009
Personlig målsättning, säsongen 09: Spela alla matcher och bidra till den härliga stämningen i laget. Klippa mig.
I år ska jag göra mål, minst: 10
Antal assist: 18 - en per match
Antal gula/röda kort: 1 gult blir det nog - under en säsong brukar det alltid vara någon man irriterar sig lite extra på...

En titt i kristalkulan
Årets genombrott: Efter ett målmässigt tungt 2008 tror jag Ettan och Emil gör över 40 mål gemensamt.
Årets glädjespridare: I SUS bidrar alla till den goda stämningen men den som påverkar flest är Axel.
Årets skyttekung: Ettan
Årets assistkung: Björn
Årets buse: Johan, fast jag hoppas Max utmanar
Gör Håkan comeback: Jag hoppas verkligen det. Vore UNDERBART!

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Vin hemma
Pizza, Kebab eller Hamburgare: I och med att jag numera bojkottar Hawaii så blir det kebab
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Espresso
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Buffé (morgon, middag, kväll)

Diverse
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Det blir cykeln med bollnätet på barnsadeln.
Min relation till Tanto: Mellan 1983 och 1993 cyklade jag nog dit i snitt minst två gånger i veckan för match och träning. Gamla 7-manna var stans minsta och lutade betänkligt. Träffade Linus och KP när våra lag (Reymers P-76) slogs ihop. Vid sidan av fotbollsplanen har jag nog pallat plommon från de flesta kolonilotterna och jag och Linus avslutade studentnatten där (KP försvann).
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: SUS picnic!!!
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Jag vill skriva mer på STJD. Som det är nu blir det många rena informationsinlägg från min sida. Jag måste framför allt bli bättre på SUS på stan, missar nästan alltid att ta fram mobilkameran. Där har jag nog tyvärr redan missat det största scoopet i STJDs historia. Grämer mig fortfarande... Dessutom gillade jag "Material-hörnan" så den ska jag försöka återuppliva.

Ordet är fritt (speak your mind):
Att man en gång i veckan får spela rolig fotboll med sina bästa vänner är helt otroligt och något jag inte kan tänka mig vara utan. Tack alla för det!

5 kommentarer:

Axel sa...

Danne e kung!

Davas sa...

Och Chrille är hård. Stenhård.

Daniel sa...

Davas: Nu ska det faktiskt handla om MIG!

Davas sa...

Danne är hård. Stenhård. Mycket hårdare än någonsin Nick-Chrille. Det ser man på de rörliga bilderna i reportaget. Dessutom vek Nick-Chrille ner sig i Bromma-hallen idag. Vitt plockade bort honom nästan helt. Kan egentligen bara tänka mig ett scenario som ännu mera fullständigt hade raderat ut Nick-Chrilles spel ikväll. Och det hade varit om Danne hade varit med på vita laget. Det hade varit hårt. Stenhårt.

SirMoose sa...

När man tänker på det är mitt intressantaste minne från Tanto inte från fotbollen utan från av Danne nämnd student. Klassisk kväll med borttappad K-P som topp. Till och med studentmössan tappade bort K-P.