torsdag 12 februari 2009

DAGENS SPELARE, SUS IF 2009: KRISTIAN RUSSELL



STJD kommentar från läktaren: Läs bara svaren så fattar ni...

Därför spelar jag i SUS: Från första samtalet med Linus per telefon så kändes det som mitt gäng - jag hade pratat med Westermalm innan (!!) som var lite väl otrevliga. Bra humor, kamratlig inställning och stundvis bländande fotboll

Målsättning 2009:
Personlig målsättning, säsongen 09: Ska ner till match vikt på 85kg om inte en tight 80 kg... Undvika skador som tidigare fått en att missa viktiga matcher.
I år ska jag göra mål, minst: Dubbelsiffrigt är alltid ett mål. minst 10st
Antal assist: Dubbelsiffriga assist vore int eså illa heller, så säg 10st
Antal gula/röda kort: Ett rött kort för en Julian Dicks tackling i 10.e min lär det bli haha

En titt i kristalkulan:
Årets genombrott: Tror Erik kommer att ta ligan med storm, frågan är håller hans knä säsongen ut ??
Årets glädjespridare: Linus
Årets skyttekung: Ettan kommer få till det i år, Danne in i toppen också.
Årets assistkung: Seidefors kommer vara in the zone 2009 men bara om MAts Olsson inte super ner han för regelbundet nere på Vassa Eggen. Risken fins.
Årets buse: Nick Chrille är lagets Vidic om inte Gentile...
Gör Håkan comeback: Håkan dyker upp som tränare hos Solna Basket och tar SM-guld med Lesli Myrthil i spetsen

Uppladdningsinfo – egna val 24 timmar innan match:
Vin hemma, Drink på Stureplan eller Öl på Söder: Alla vet i SUS hur RZL samlar på dom viktiga kalorierna inför match ; Riche, Spy Bar och nån hipp modefest med HM brudarna.... Total ; 32,000 kcals
Pizza, Kebab eller Hamburgare: Tight skink-mozzarella omelette för morgon matcherna. Ännu tightare sushi för eftermiddag/kväll + Cola Light.
Bryggkaffe, snabbkaffe eller Espresso: Alltid dubbel macciato - förmodligen i Vasastan framöver
Frukostmackan, frukostbuffén eller ingen frukost: Se ovan (omelette)

Diverse:
Till Hagen tar jag bilen, tunnelbanan eller en skön promenad/cykel: Cykel
Min relation till Tanto: Bott i Hornstull sedan 1992 så Zinken är inga konstigheter, tyvärr så har misslyckats totalt där i företagsligan med H&M men det var platsen jag 2004 kollade Reymersholme och kände att ett 11-mannalag på konstgräs fattades i mitt liv efter alla lermatcher i Södra trash London. Så inspirerande ...nästa 'spirituell' fotbollsplats !!
Bör SUS IF/Fyrklövern utöka sin publiksatsning genom att arrangera en "Friends and Family-dag" (med insamlingsbössor) i samband med Tanto-matchen: Låter mycket bra, frågan är kan RZL få ner sina tjejer till matchdagarna??? Aldrig lyckats tidigare...tragiskt. Sara Goldensohn och Mika från Mikas modellagentur har svurit att komma ner och titta på RZL in action..kan bli överhettat på Stadshagen '09
Vill du skriva på SUS TILLS JAG DÖR: Tycker mina RZL-tipsar (ofta från exotiska platser som Shoreditch, Tokyo, Istanbul) har blivit lite min style på SUS TILL JAG DÖR.

Ordet är fritt (speak your mind): Kanske nåt sccchhhhtekskvaller om TV-brudarna på Gubbrummet Spy Bar kan förgylla 2009's upplaga ??

2 kommentarer:

Axel sa...

Yes! Vad vore SUS utan RZL? Ingen i SUS ser ut som en fotbollsspelare lika mycket som The Rezarector.

Björn sa...

jag är borta från internet ca ett dygn och hinner missa

1. Fyrklöverns spritskandal
2. Flyttad match (konstgräs!)
3. RZL

helt otroligt vilket tempo det är på STJD just nu, bara hoppas det smittar av sig på planen...