torsdag 21 augusti 2008

Därför älskar jag SUS


Så befinner sig delar av SUS TILLS JAG DÖR på sin första konferens med sitt nya jobb, Sandhamn. Dagens övningar är över och det är dags att checka in. Rumsfördelningen är gjord. JS delar tydligen rum med någon kille som heter Fredrik. Jaha.

Man sitter där på varsin säng och försöker lära känna varann lite grann, ni vet, pratar om barn och var man växt upp och sådär. Sen kommer man naturligtvis in på sport. Han hejar på Timrå. (fniss).

- spelar du?

- ja, lite grann.

- kul!



- spelar du?

- fotboll, inte hockey.

- var då?

- SUS i division 6.

- ... HAHAHA - där har jag också spelat. Ett par matcher 1990. Jag var där med en kompis som hette Johnny Eriksson. Hans pappa var från Enskede.
Vips så är man kompisar. Tack SUS.

7 kommentarer:

Anonym sa...

VI ÄR ÖVERALLT!

Anonym sa...

VI ÄR ÖVERALLT!

Björn sa...

Är du på kick-off Johan, då missar du väl matchen på lördag?

Axel sa...

Helt otroligt! En gång SUSare alltid SUSare.

Anonym sa...

nej, jag är inte linus!

JS

Björn sa...

bra Johan!

SirMoose sa...

Har Johan bytt jobb för att det gamla inskränkte för mycket på hans engagemang på STJD?