lördag 30 augusti 2008

Det senaste om truppen idag

In i det sista jobbar vi med dagens trupp mot Ljungbacken. I förrgår var vi 11 man och sen dess har det hänt en del. Nye Sauter är med och Max och Davas har givit ganska hoppfulla besked. Mål-Jonas har vänner från Australien på besök och försöker med olika argument övertyga dom om att lördagar i Stockholm bäst spenderas framför SUS-match. Stefan har testspelat sin fot i veckan och den kan eventuellt hålla för spel, kanske då som målvakt utifall Jonas mot förmodan misslyckas med sin övertalning. Vad gäller lagvärdskapet så utser jag mig själv till het kandidat pga förkylning. Det intensiva whiskeydrickandet under gårdagen verkar inte varit tillräckligt intensivt för att knäcka min halsinfektion. Om utdelningen blir maximal är vi 15 man i truppen, som sämst blir vi bara 11.


Det senaste från Ljungbackens hemsida är att de endast är 11 spelare i truppen idag och taktiken är denna: Således kommer vi mönstra en offensiv uppställning där vi ska försöka rulla ut SUS så till den grad att de ska gå på knäna i andra halvlek, inte vi. Låter med andra ord som drömförutsättningar ur ett SUS-perspektiv. Idag har vi dom.

1 kommentar:

Axel sa...

En timme senare kan jag meddela att det ser extremt lovande ut med truppen. Jag vill inte avslöja för mycket men helvete vilken jävla trupp vi får!