söndag 10 augusti 2008

En sorts matchrapport eller snarare lite reflexioner

Westermalm - SUS IF 2-2(1-1). Hösten har börjat och det känns bra. Med Jojje tillbaks kändes det defensiva spelet tryggare än på länge. Samspelet med en David Domeij i storform var bitvis stor konst. Nyförvärvet Anders döptes genast till Sauter eftersom han liknar Sauter i spelet och till det yttre och eftersom han fick låna "gamla" Sauters nr 17. (Hoppas förresten att gamla Sauter är på bättringsvägen!) 0-1 målet gjordes efter fint förarbete av Danne. Den notoriske målskytten Björn singlade upp sitt skott i målvaktens vänstra kryss efter inspel från höger i straffområdet. Domarn gynnade inte precis SUS men vi höll spelet uppe bra under hela matchen. Det var jämt och helt välförtjänt när Axel bredsidade in en hörnvariant från Seidefors och därmed fastställde slutresultatet 2-2 när 8 minuter återstod av matchen. Det går inte peka på någon enskild prestation som stod ut i den här matchen utan vi presterade helt enkelt på en högre nivå som lag än vad vi gjort under större delen av våren. Det bådar gott inför resten av hösten. På vägen hem passerade jag en videoaffär. Jag gick in och hyrde Highlander. Jag kände som Highlander på bilden nedan efter målet. Fan vad SUS är bra!



10 kommentarer:

Daniel sa...

Grymt bra reflektion. Vi borde satt dit en i början när vi faktiskt var ganska överlägsna.

Fasta situationer som Johan slår ligger bakom båda målen. Ena frispark till mig som hittar Björn, andra hörna direkt till Axel. Fina avslut båda två.

Björn sa...

håller med Danne, vi hade faktiskt kunnat sätta ett par mål t.o.m i början. Men kul match och skönt att SUS är obesegrade på höstsäsongen.

Bara hoppas att träningsvärken släpper till nästa match.

Davas sa...

Finfin match, verkligen.

Axel sa...

Lustigt att kurganen spelas av prällen i Carnivale.

Davas sa...

Så här i sviterna av matchen, kom jag att tänka på att det sjukaste med Westis, är inte att de har en tränare (med lite märkligt humör), utan att de har en tränare som kanske faktiskt bestämmer något över laget, utan att själv spela i det. Jag får det knappt att gå ihop.

Johan seidefors sa...

1. Anders heter "nya sauter", inte "Sauter".
2. Carnivale är en av världens bästa tv-serier någonsin och jag för moin del tycker att det är helt logiskt att "Victor Kruger" även gestaltar den onde prästen. Otäcka karaktärer bägge två.

Daniel sa...

Det här med tränaren kom jag att tänka på också. Det blir bara konstigare och konstigare ju mer jag tänker på det.

Axel sa...

Carnivale är grymt och Prästen är fan bästa karaktären. Håller med om att det är helt logiskt med honom i den rollen. Otäckare finns inte.

Jag fattar inte heller Westis. Hur kunde dem inte vinna efter att dom kört gemensam uppvärmning redan en timme innan matchstart?

Anonym sa...

Kan förklaringen vara att SUS är bättre...

Davas sa...

När jag var på Kvarnen häromsistens – jag tror att det var den första augusti – satt Westis tränare i baren och hökade några blonda brudar. Tror dessutom han satt och käkade jordnötter. Jag vet inte om det förklarar något.