söndag 9 september 2007

Björn Halldéns Guld-Dojja BOIS-SUS

På årets hittills regnigaste dag i Stockholm var SUS inplanerade att möte Stockholm BOIS på Hagens grus. När jag kom till Hagen möttes jag av samma syn som Danne beskriver i matchrapporten. En syndaflod, inte upplevd sedan Noas tid, sköljde ned för trappan och gruset såg ospelbart ut. Men till SUS lycka, och troligen BOIS olycka, blev gräset ledigt och väl där vinner vi i princip alltid.

Så även denna gång och även om vi inte gjorde någon stor prestation var det ett par spelare som höjde sig mer än vanligt. Att vi hade fina individuella insatser visas genom att tremålsskytten Danne inte kommer med i dojjanprotokollet och inte heller Tobbe Trollkarl, som med två fina assist var med och avgjorde matchen. För första gången får två spelare dela på poäng. Anledningen är att deras gemensamma prestation är svår att separera. Tänk bröderna Sedin så förstår ni vad jag menar.

Dojjan fördelas istället som följer:

5: Dan Lepp
För andra matchen i rad inkasserar Danne Lepp fotbollsvärldens finaste omdöme. Lika stenhård som hans mage var hans spel på planen. Kompromisslös på ett härligt sätt, felfri i defensiven och höll på att få kröna en lysande insats med ett mål efter en rush på högerkanten.

4: Jonte
Var värd att hålla nollan i sina nya handskar. Tog otaliga skott i första halvlek och imponerade stort genom att många av skotten kom i zoner där han tidigare haft en liten svaghet. Tog stort ansvar med kaptensbildeln på vänsterarmen.

3: Stefan
Ägde mittfältet! Förutom att han är en slitvarg som är grym på huvudet så har han troligen seriens förnämsta teknik. Bänken jublade högt när han lekte med tre motspelare som alla högg efter bollen som vilda orcher.

1,5: Nicke och Nico
Höll ihop mittförsvaret på ett utmärkt sätt. Vi på bänken var lite bleka i början när vi tyckte att försvaret föll för snabbt. Men Nickes och Nicos spelintelligens, bollsäkerhet och starka huvudspel visade att detta var absolut rätt sätt att avväpna BOIS försök till hot mot Jonte.

11 kommentarer:

Johan seidefors sa...

hmmmm - hur man kan göra tre mål och ändå inte belönas med en enda BHGD är för mig obegripligt. Men jag såg ju inte matchen, så det kanske finns en förklaring?

själva målgörandet har som bekant ingenting med BHGD att göra, men med tanke på läget - gällande säsongen som sådan, trupp-turbulensen inför matchen och det hemska vädret - känns det hårt.

Björn sa...

tänkte precis samma sak när jag läste detta, känns tufft att inte Danne fick någon BHGD efter tre mål och vad jag förstod det även en ass...

SirMoose sa...

Givetvis är det stentufft av en jusy att inte dela ut en enda poäng till en spelare som varit inblandad i alla fyra målen. Men vi var enade om att dessa fem var de som utmärkte sig mest. Tänk Dannes match som Pippo när han är som giftigast. Syns inte så mycket men är dödlig när situation uppstår. Alltså inte bäst på plan men hans insats avgör matchen. Nu vill jag givetvis inte på något sätt jämföra Danne med Pippo men ni förstår säkert vad jag menar.

Som js så träffsäkert påpekar "själva målgörandet har som bekant ingenting med BHGD att göra" så fanns det i våra ögon fem spelare som utmärkte sig mer.

Nu känns detta inlägg som ett svarsvartal, vilket det inte är. Det är bara ett förtydligande. Och ett glädjande sådant för visst är det den här typen av debatt vi vill ha kring laget och BHGD?!?!

Johan seidefors sa...

ja!

Daniel sa...

Helt korrekt utdelning, enligt mig. Det var dessa fem som präglade matchen med sitt fina spel.

Daniel sa...

Men sluta GENAST skriva om mig och Pippo i samma stycke - annars lägger jag ner...

Björn sa...

bra Linus!

mer liknelser mellan Danne och Pippo låter jätteintressant...

Johan seidefors sa...

"pippo" borde bli... "dippo". Daniel "dippo" Garmén.

Axel sa...

Efter att ha läst inlägg och kommentarer blir jag orolig att Daniel nu kommer vilja sluta i laget. 3 mål och ingen BDGH! Istället liknas han vid en italiensk forward som jag vet att han mår illa av.

Efter en väldigt tung period lossnar det för Daniel, är inte det ett typiskt läge för ett par dojjor?

Axel sa...

Fast nu kom jag på. Jag såg ju inte matchen. De som fick dojjor måste varit helt fantastiska och det är bara kul!

SUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSUSU!

SirMoose sa...

På tal om Pippo, in vet spelaren som Danne är olik, så satt vår gamla ytterback Ove bredvid honom på en restaurang i Milano i söndags. Lilla Pippo var enligt källan full som en hund.