tisdag 24 mars 2015

EXTRA! STJD-exklusiv intervju med Simon

STJD har lyckats få till en exklusiv intervju med vår egen toppforward Simon som i dagarna helt sensationellt valdes till ny ordförande i Sthlms Snipers, den idrottsförening vars herrlag i fotboll SUS ska möta på söndag i en uppgörelse på Mälarhöjdens IP kl 20.00. 

Foto: Dan Lepp, 2014


STJD: Gratulerar till utnämningen som ordförande för Idrottsföreningen Stockholm Snipers! Berätta hur känns det!
Simon: Tack tack! Jo då, det känns riktigt bra. Storhetsvansinnet är nära...


STJD: Hur gick det till?
Simon: Ja det kan man fråga sig. Ramlade in i styrelserummet av en slump efter ett blött årsmöte på Kolingsborg för två år sedan och nu passade valberedningen på att utnyttja läget att sätta mig på tronen när jag befann mig utomlands under årsmötet. Ryktet säger att det inte var så mycket diskussion om tillsättningen, men jag tror mest folk är för snälla för att säga sanningen.


STJD: Vad innebär det för din egen fotbollskarriär?
Simon: Att SUS får fortsätta stå ut med mitt tunga löpsteg på offensiv planhalva även i fortsättningen. Inte kan man byta bort SUS?! Har det någonsin hänt? Jag blir lite provocerad av frågan. 


STJD: När du kom till SUS IF sommaren 2014 kom du som en frälsare med ett batteri av lysande unga fotbollsspelare i ditt följe. Att det var SUS välkända Slow Football som lockade anar vi, men kan du minnas det ögonblick när du bestämde dig för att Där måste jag bara spela!? Beskriv situationen? Var det när Davas ropade "vi kör samma" och Stefan nickade in 3-2 till SUS mot Snipers på Åkeshov i juni 2013, eller var det något fullkomligt briljant formulerat inlägg på STJD?
Simon: Ja, var ska man börja. Svårt att hitta en specifik grej men kombinationen av att se Club-Maten flöda efter matcherna ni spelat mot Snipers, följa 2-timmarsavsnitten av podden(när kommer nästa säsong?!) och se Slow football utövas i praktiken likt ett italienskt lag i mitten av tabellen av Serie A i mitten av 90-talet, gjorde att allt föll på plats. 


STJD: Fanns det även något i Snipers förra säsongen som så att säga repellerade och i så fall vad var det? Lista gärna de tre viktigaste sakerna och svara odiplomatiskt, du är ju redan vald till ordförande för dom ändå!
Simon: HAHA, jag kan inte svara något här. Jag kan ju inte bli kickad 3 dagar efter jag har blivit vald! För känsligt, på tok för känsligt! LOCKET PÅ!


STJD: Hur ska man spela för att slå Snipers? Räcker det att markera bort han den andre Simon på topp?
Simon: 
1. Lågt försvarsspel, de är snabba som satan i kontringarna
2. Låter inte mittfältet komma rättvända
3. Att vi håller i bollen, de tappar tålamodet.... ;)


STJD: Hur gärna vill du att SUS ska vinna mot Snipers på söndag?
Simon: Tänk vinnarmentaliteten från Mike Tyson, Usain Bolt, Rocky, Christiano Ronaldo och Magnus Samuelsson i en och samma person. Där har ni ungefär hur taggad jag är. Bifogar även en illustration av vad som väntar på söndag:





STJD: Vad är din vision för SUS 2015?
Simon: Målsnålt, flärdfullt spel som avslutas med en SUSK andraplats. Gärna med griniga matcher på höstsäsongen.


STJD: Du som har såna utmärkta ledaregenskaper - kan du tänka dig att ta över SUS i framtiden?
Simon: Har hört rykten om att man sitter längre på sina positioner i SUS än i Snipers, så det kanske vore något? Ordföranden har suttit i 30 år? Eller är jag helt ute och cyklar när jag säger det? Om 30 år, när jag lämnar ordföranderollen i Snipers så står jag redo! Fyrklövern hoppas jag håller kvar sin makt för evigt.


STJD: Lyssnar du fortfarande på Sabaton??
Simon: På tok för lite. Har blivit alldeles för mycket Melodifestivalen senaste tiden...


STJD: Tack för dina svar Simon!



Gör nu alla som Simon och tagga till utav bara h*****e inför söndag. MÄLARHÖJDEN KL 20.00!


5 kommentarer:

Henrik Hallberg sa...

Simon 4 president!

Axel sa...

Simon är kung!

Davas sa...

Men sitter han inte på dubbla troner, snart?

Axel sa...

Ja, det är ju det som är det häftiga Davas. Gör som Jojje och klicka Ja på bokat.se nu!

Anonym sa...

Simon strutade också mot sitt gamla gäng - fan bitchigt asså ;)


rZL