måndag 13 maj 2013

STOPPA ELÄNDET!

Olof Lundh (@oloflundh) tweetade kl. 8:48 em on mån, maj 13, 2013:
Stoppa byggandet på Stadshagen. Behövs fler fotbollsplaner, inte färre. http://t.co/9gkE6okdUx 

Hör upp nu - för det här berör alla läsare av den här bloggen. SUS i synnerhet, eftersom att klubben är för Stadshagen vad the Lannisters är för Kings Landing, men även alla andra Stadshagen-lag som är beroende av en levande fotbollsplats i stan! Jag är uppväxt där för guds skull! Mitt tydligaste minne från barndomen är när lillebror bröt armen precis på sidlinjen där den nya läktaren står nu, när han ställde sig på bollen och trillade omkull. Obs. klantigt! Pappa, som vanligt i någon slags barnvakt/innermittfältare-roll, kommenderade mig - då ca 10 år - att "ta med dig Totte och gå till St Göran bara, och säg att han har ont". Yada yada yada idag har Totte kronisk värk i vänsterarmen.  

Herregud, det vara bara några dagar sedan jag och min son stod och kastade lite sten nere vid Karlbergskanalen och tittade upp mot strålkastarna uppe på hagen - och jag berättade om när gamla fina SUS besegrade [insert valfritt division 7 lag här] med ca 7-0. 

VI har alla våra egna minnen från hagen. Ta inte ifrån barnen (BARNEN!!!) deras möjlighet att skapa egna. Det här är helt enkelt för viktigt för att skita i. 2010 räddades Stadshagen tillfälligt, men nu verkar det vara dags igen (vi har inte djupat i frågan ska medges). Undertecknad är i vanliga fall en YIMBY typ av person, men rör inte Stadshagen! 

Skriv under namninsamlingen och tweeta ut den här nu! 




   

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jävlar! Nu fattar jag varför de bygger inte en 7manna plan där bakom läktarna(gruset) trotts stora snacket om brist om planer.
Fan! Mina bästa minne den korta tiden jag är här i Sverige är från Stadshagens:[

/Sir Niko

SirMoose sa...

Who´s thinking about the children!

Johans tårdrypande uppmaning är samtidigt en påminnelse om en tid som flytt. Säg den idag aktiva SUS:are som skickar iväg sin typ 10-åriga son till St:Göran för att se om sexåriga lillebror. Låter troligare att ambulanshelikopter tillkallas och att matchen bryts på grund av det massiva mentala traumat.

Axel sa...

Leve Stadshagen!