torsdag 18 april 2013

Blogginlägg #2962

I ännu ett plötsligt anfall av "oversharing" tänkte jag nu ge några ögonblicksbilder ur en lagledares vardag:

När dagens planerade tingsrättsförhandling ställdes in i elfte timmen (motparten gav upp och det blev förlikning) öppnades ett window-of-opportunity att reda ut några praktiska SUS-angelägenheter. Tre spelarleg behövde fixas och Josés övergång har krånglat pga anledning, så jag tog bilen (svart Peugeot 206 Griffe '05) till StFF's kansli i Solna. Sprang in i två killar redan i entrén som skulle åt samma håll, verkade schyssta var min preliminära bedömning. Mina ärenden hanterades snabbt och effektivt av hon Liselott (tror jag hon heter) och hennes assisstent som plastade in spelarlegen. Dom hade möblerat om lite på kanslit f ö, lägre skrivbord, ingen disk som förut, såg trevligare ut på nått sätt, men naknare. Jag får en påskrift angående Josés övergång av Bengtsson och får i sista stund reda på att spelartruppen numera ska skrivas in i FOGIS och printas ut till varje match. Tur att jag fick veta det, tänkte jag. Liselott beskrev hur jag nu skulle hitta till "Svenskan" dvs svenska fotbollsförbundets nya lokaler i arenastaden, det är dom som slutligen fixar Josés licens. När jag kom ut från StFF hamnar jag mitt i lite vardagsdramatik, en skenade biljakt som övergår i polisjakt till fots utspelar sig där utanför entrén. Handlade kanske om droger, kanske smack? Vet inte hur det slutade dock, jag körde vidare mot SvFF. Efter att ha hittat en halvdan parkering och knäppt nåra bilder svängde jag upp på Svenskans kansli.




Där står redan ena snubben som jag nyss mötte på StFF, det visade sig att han hade ett identiskt ärende. Han skulle också signa över en spelare från det avsomnade Järva IF. Han var lagledare i Qaram som vann sin 7a förra året mot bl Oranje o KFK. Han visste vem José var och när jag nämnde att jag representerar Sus sa han ordagrant "Jag har hört mycket gott om er", och så log han på ett lite hemlighetsfullt men ändå vänligt och respektfullt sätt.  Vi kom överrens om en framtida träningsmatch innan vi skildes åt.



Nu sitter jag i bilen tillbaks till jobbet med tre nya spelarleg, triss i ess kan man säga:



Känns skönt. Säsongen kan börja.


 
/A

2 kommentarer:

Max sa...

underbart inlägg.
Briljant i sin enkelhet men ändå med öppningar för ett spännande samtal.

Axel sa...

Tack Max!