söndag 14 april 2013

SUS IF - Yarden 6-2 (4-1)



Mål:
1-0 Björn (Hallberg)
2-1 Andrea (Björn)
3-1 Daniel (Andrea)
4-1 Tamm (Peder)
5-2 Hallberg (Daniel)
6-2 Andrea (RZL)

Försäsongens sista match var på förberedelsestadiet raka motsatsen till förra veckans match. Tio anmälda dan innan blev sexton till matchstart efter några snabba samtal runt i SUS bekantskapskrets. Ett styrkebesked på nått sätt ändå. Det var ett strålande vårväder som mötte oss på Kärrtorps fina matta. Lojja susare kom småjoggande över nejden strax före avspark som vanligt, bara nyförvärven var i god tid och kunde vittna om att Yarden varit på plats otroligt länge och att de förmodligen värmt upp tillsammans på grusplanen bakom omklädningsrummen. Hallbergs polare Mischa (?) ställde mig några frågor innan spelet drog igång, såsom "vad använder ni för spelsystem?" och "vilken typ av uppspel brukar ni använda?". Jag blev ställd och fick erkänna att vi inte brukar prata så mkt om sånt men att det brukar lösa sig ändå. En annan detalj var att matchen skulle spelas utan domare. Särskilt JS och Hallbergs reaktion på detta var intressant att notera. Jag tolkade det som djup besvikelse. Jag bestämde för mig själv att det aldrig ska ske igen. Sus utan en domare att  "förhålla sig till" är inte riktigt Sus helt enkelt.

Sus börjar bäst och Björn sätter 1-0 efter ca fem minuters dominans. I det här läget såg det ut att bli en löjligt enkel seger, men Sus har ju en förmåga att slappa till när det går för lätt och Yarden lyfte sig kanske lite för plötsligen stod det 1-1 iallafall. Efter det tog vi oss dock samman och lyfte oss en smula igen. Några distinkta avslut senare stod det 4-1 och det stod sig till pausvilan. I början på andra är yarden återigen lite piggare och anfaller flera gånger efter varann. När Axel står lite felplacerad i målet passar dom på att placera in en boll och plötsligen står det 4-2 och ett uns av spänning känns i luften. Ca tjugo minuter in i halvleken får vi dock till ett snyggt anfall när Axel når Daniel med ett utkast och Daniel frispelar Hallberg som kallt lobbar in bollen över en utrusande målvakt. Hallberg tackade i och med detta för sig, joggade av plan och försvann iväg i en taxi. Classy. RZLs Azzurri-polare Andrea avslutar målskyttet med ett snyggt nickmål serverat av RZL själv. 6-2 var ett rättvisande resultat. Sus hade inte en av sina bättre dagar egentligen. Jag tycker att vi spelmässigt presterade bättre både mot Kronis och Bergshamra. Yarden var oväntat lätta helt enkelt, oklart varför. En tråkig grej var att Björn sträckte sig i ljumsken, premiären verkar i fara. Björn som varit i sån fin målform. Fuck.

Ja annars ser det nästan FÖR bra ut inför seriepremiären på fredag. Det är väl bara det här med närvaron som oroar lite, kunnandet och spelkvaliteten är det inget fel på.

Go SUS!




3 kommentarer:

Johan seidefors sa...

Härliga SUS

Björn sa...

Härligt sus. Bra matchrapport! Inget snack om saken idag. Kul match men jäkligt trist att skada sig... Känns rätt kasst i ljumsken just nu. Axel, finns nån bra kur för snabbare läkning? Annars blir det nog ingen premiär för mig...

Lite statistik som jag kommer ihåg det.
Mitt 1-0 på pass från Hallberg
2-1 Andrea (Björn)
3-1 Danne (Andrea)
4-1 Tamm (Peder)

Axel sa...

Jäklar vad du minns Björn, starkt. Jag uppdaterar.

Vad gäller sträckningar i ljumsken är intensiv massage i närområdet en väldigt populär kur, dock oklart hur effektivt det är. Stef kan nog mer om det här om jag ska va ärlig.